اهدای «جایزه ادبی عاشورا» در آستانه اربعین حسینی

25 بهمن 1386 ساعت 10:04

نخستین آئین تقدیر از قصیده‌سرایان و قصیده‌خوانان با عنوان «شب شکوه قصیده»، تجلیل از مثنوی‌سرایان آیینی در مراسم «مناظره عقل و عشق» و اهدای جایزه ادبی عاشورا از مجموعه برنامه‌هایی است که مرکز آفرینش‌های ادبی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در آستانه اربعین حسینی برگزار می‌کند.


به گزارش خیمه، مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: قصیده سرایانی چون حمید سبزواری،‌ محمود شاهرخی، عباس مشفق کاشانی، محمدعلی مجاهدی و مظاهر مصفا در برنامه «شب شکوه قصیده» تقدیر می‌شوند.

محمد سادات اخوی، با بیان اینکه از حاج حسین باقری، حاج علی ترابی، ‌حاج سید محمد موسوی سجاسی و حاج رحمت‌الله نجفی از مداحان و قصیده‌خوانان اهل بیت(ع) نيز در این مراسم تجلیل می‌شود، افزود: در بخش جنبی حاج مهدی آصفی و حاج غلامرضا سازگار،‌ پژوهشگران ادبی و مداحان اهل بیت(ع) مورد تقدیر ویژه قرار می‌گیرند. 

مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: در برنامه «مناظره عقل و عشق» احد ده بزرگی(شیراز)، سیدرضا موید و محمد جواد غفورزاده(شفق) از مشهد و احمد عزیزی و علی معلم دامغانی به عنوان مثنوی‌سرایان آیينی تقدیر می‌شوند و تجلیل از حاج علی انسانی تقدیر ویژه این مراسم می باشد.

وی به اهدای «جایزه ادبی عاشورا» اشاره کرد و افزود: در رشته داستان سید مهدی شجاعی، شعر علی موسوی گرمارودی، نثر ادبی پرویز خردسند، داستان کودک و نوجوان طاهره ایبد، شعر کودک و نوجوان افشین اعلا و سفر‌نامه محمد سادات اخوی تجلیل می‌شوند.

به گفته مدیر آفرینش‌های ادبی سارمان فرهنگی هنری شهرداری تهران‌، این مجموعه برنامه‌ها با هدف احیا و پاسداشت قالب‌های شعر پارسی و تکریم شایسته خادمان ادبی اهل بیت‌(ع) با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

بنا بر گزارش، روابط عمومی سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، «شب شکوه قصیده»، «مناظره عقل و عشق» و «جایزه ادبی عاشورا» به ترتیب در روزهاي 5، 6 و 7 اسفند ماه در سالن حجاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بر پا می‌شود.


کد مطلب: 1482

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/1482/اهدای-جایزه-ادبی-عاشورا-آستانه-اربعین-حسینی

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir