فرهنگ تعزيه اردبيل بايد در سطح كشور معرفی شود

24 آبان 1389 ساعت 14:01

استاندار اردبیل تاکید کرد: فرهنگ تعزيه اردبيل بايد در سطح كشور معرفی شود.


ایران‌زمین: استاندار اردبيل گفت: فرهنگ تعزيه مقدس شهر اردبيل به عنوان خاستگاه مذهب غنی تشيع، بايد در سطح ملی معرفی و تبيين شود.

به گزارش روابط عمومی وامور بين الملل استانداری اردبيل، سيد حسين صابری که در نشستی با مدير كل مسابقات قرآنی سازمان اوقاف و امور خيريه كشور در استانداری سخن می‌گفت، با اشاره به پيش‌بينی برگزاری مسابقات سراسری اذان، ابتهال، مديحه‌سرايی و هم‌خوانی قرآن در آذر امسال در اردبيل تصريح كرد: اين مسابقات فرصتی برای معرفی اين فرهنگ و ترويج بيش تر فعاليت‌های قرآنی است.

وی ترويج آموزه های قرآنی در جامعه را خدمتی بزرگ برای مردم و كمك به تأمين سعادت عمومی جامعه عنوان كرد و ادامه داد: استان اردبيل پتانسيل‌های درخور توجهی برای ميزبانی مسابقات فرهنگی در سطح ملی دارد و ما در تلاشيم تا از اين توانمندی‌ها به نحو هر چه مطلوب‌تر استفاده شود.

او تصريح نمود: تقارن برگزاری مسابقات سراسری اذان، ابتهال، مديحه‌سرايی و هم‌خوانی قرآن در اردبيل با ماه محرم، توفيقی برای مردم متدين و به ويژه خادمان قرآن كريم در استان است و لذا انتظار داريم همه علاقه‌مندان در تحقق هر چه مطلوب‌تر اين مهم همكاری و مساعدت فكری نمايند.

در اين نشست، مديركل مسابقات قرآني سازمان اوقاف وامور خيريه كشور گفت: در اين مسابقات حدود ۳۵ گروه ۶ نفره شركت می‌كنند كه سهم استان اردبيل به دليل ميزبانی ۲ گروه خواهد بود.
ولی ا... يار احمدی ادامه داد: در اين مسابقات، تيم قرآنی كشور برای شركت در مسابقات بين‌المللی معرفی خواهد شد.

گفتنی است دراين نشست، مسئولان كميته‌های اجرايی دبيرخانه پانزدهمين مسابقات اذان، ابتهال، مديحه‌سرايی و هم‌خوانی قرآن كريم انتخاب شدند.


کد مطلب: 14826

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/14826/فرهنگ-تعزيه-اردبيل-بايد-سطح-كشور-معرفی-شود

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir