عزاداری ما باید باورهای مذهبی را به باورهای معرفتی تبدیل کند

خبرگزاری شبکه خبر دانشجو , 25 آبان 1389 ساعت 11:13

هزینه ساخت یکی از درهای حرم امام حسین‌(ع) كه به مردم شهرستان کازرون واگذار شده، یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال برآورد شده است؛ لذا فرماندار کازرون از هیئت‌های مذهبی درخواست کرد، نسبت به جمع‌آوری این هزینه اقدام کنند.


ایران زمین: فرماندار شهرستان كازرون گفت: عزاداری ما باید باورهای مذهبی را به باورهای معرفتی تبدیل کند و در اين راستا باید از علما و بزرگان تشیع در چگونگی سبک عزاداری و کیفیت آن تبعیت كنيم تا دچار آفت زدگی و انحراف نشود.

كاووس رئيسی، شب گذشته در نشست بزرگ عاشورائیان کازرون اظهار داشت: هیچ مکتبی سراغ نداریم که مانند مکتب عاشورا پویا و زنده باشد و بصیرت و بیداری را برای بشر به ارمغان بیاورد و به همین دليل حسین چراغ هدایت و کشتی نجات است.

وی افزود: متاسفانه در عزاداری‌های ما جایگاه منبر کم رنگ شده است از اين روا باید در مراسم عزاداری از منبر پیامبر اکرم برای بصیرت دهی به مردم استفاده بیشتری شود.

فرماندار شهرستان كازرون گفت: عزاداری امام حسين(ع) بايد طوري باشد که باورهای ذهنی جوانان ما را از قیام این امام بزرگوار به باورهای معرفتی مبدل کند.

رئيسی با اشاره به کارکردهای اجتماعی هیئت‌های مذهبی در جامعه تصریح كرد: الگو سازی و انتقال آموزه‌های صحیح مذهبی از جمله وظایف این هیئت‌ها است.

وی با بيان اينكه هزینه ساخت یکی از درهای حرم امام حسین‌(ع) كه به مردم شهرستان کازرون واگذار شده، یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال برآورد شده است ادامه داد: از هیئت‌های مذهبی درخواست می‌کنیم نسبت به جمع‌آوری این هزینه از طریق هیئت‌های مذهبی خود اقدام کنند.


کد مطلب: 14834

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/14834/عزاداری-باید-باورهای-مذهبی-معرفتی-تبدیل-کند

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir