تاریخ انتشار
شنبه ۲۹ آبان ۱۳۸۹ ساعت ۱۴:۰۶
۰
کد مطلب : ۱۴۸۵۱

نظر آيت‌الله العظمی زنجانی در مورد نمايش چهره حضرت ابوالفضل(ع) در مختارنامه

نظر آيت‌الله العظمی زنجانی در مورد نمايش چهره حضرت ابوالفضل(ع) در مختارنامه
جامعه: آيت‌الله العظمی «سيدعزالدين ‌زنجانی» به استفتايی در خصوص نشان دادن چهره حضرت ابوالفضل(ع) در سريال تلويزيونی مختارنامه پاسخ دادند.

آيت‌الله العظمی «سيدعزالدين زنجانی» در پاسخ به استفتای نشان دادن چهره حضرت ابوالفضل(ع)، اظهار كرده ‌است: نشان دادن عظمت و شخصيت والای حضرت ابوالفضل العباس(ع) در قالب فيلم و ديگر هنرها ممكن نيست اما دست‌اندركاران فيلم سعی كنند كه با استفاده از روايات اهل‌بيت(ع) و تاريخ‌های معتبر، سيمايی نزديك به شخصيت حقيقی آن بزرگوار را عرضه كنند.

متن اين استفتا بدين شرح است:

سؤال: قرار است در سريال مختارنامه چهره حضرت ابوالفضل(ع) نشان داده شود. نشان دادن چهره حضرت ابوالفضل(ع) در اين سريال آيا اشكال شرعی ندارد؟ می‌خواهيم جلوی اين حركت را بگيريم، آيا كار درستی می‌كنيم؟ لطفا نظر مبارك را در اين خصوص اعلام فرماييد.

در پاسخ به اين سؤال معظم له چنين فرموده‌اند:

بسمه تعالی

نشان دادن چهره حضرت ابوالفضل العباس(ع) در فيلم اشكال شرعی ندارد اما بايد دقت شود كه فردی برای اين نقش انتخاب شود كه سابقه نقش منفی در اذهان مخاطبان نداشته باشد و بعداً نيز مراقب نقش‌های خود در فيلم‌های بعدی باشد و هرچند كه نشان دادن عظمت و شخصيت والای حضرت ابوالفضل العباس(ع) در قالب فيلم و ديگر هنرها ممكن نيست اما دست‌اندركاران فيلم سعی كنند كه با استفاده از روايات اهل‌بيت(ع) تاريخ‌های معتبر سيمايی نزديك به شخصيت حقيقی آن بزرگوار عرضه بكنند، خلاصه كار عظيم و دشواری است و دقت بسيار می‌طلبد.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما