تاریخ انتشار
دوشنبه ۱ آذر ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۰۵
۰
کد مطلب : ۱۴۸۷۲

نبود امكانات فرودگاهی و ايستايی هواپيماها در فرودگاه جده

نبود امكانات فرودگاهی و ايستايی هواپيماها در فرودگاه جده
جامعه: مدیرعامل شركت هواپیمایی جمهوری اسلامی با بیان اینكه تاخیرات روز گذشته پروازهای بازگشت حجاج اطلاع‌رسانی شده است، گفت: همه هواپیماها به‌موقع و حتی یك ساعت زودتر در فرودگاه جده آماده بودند اما به دلیل نبود امكانات فرودگاهی و ایستایی هواپیماها در این فرودگاه،‌ پروازهای بازگشت حجاج به كشور با تاخیر مواجه شد.

فرهاد پرورش درباره‌ تاخیر پروازهای بازگشت حجاج به كشورمان كه از شب گذشته آغاز شده است، اظهار كرد: به دلیل كمبود امكانات فرودگاهی در فرودگاه جده اعم از اتوبوس، مسائل گمركی، جامه‌دان مسافر، ندادن جای پاركینگ به هواپیما و ... كادر پروازی شركت هواپیمایی هما روز گذشته حدود هفت ساعت در هواپیما منتظر،‌ مسافرگیری بودند كه دلیل مسوولان این فرودگاه تراكم جمعیت و شلوغی فرودگاه است.

مدیرعامل شركت هواپیمایی جمهوری اسلامی با بیان اینكه شركت‌های هواپیمایی عربستان نیز با تاخیر و مشكلات مواجه هستند، گفت: پروازهای شركت هواپیمایی الوفیر با ۱۰ ـ ۱۲ ساعت تاخیر مواجه بوده كه البته لطمه این تاخیرات به حجاج ایرانی وارد می‌شود.

پرورش اظهار كرد: دو - سه روز ابتدای بازگشت حجاج،‌ به دلیل ازدحام جمعیت و كمبود امكانات فرودگاهی معمولا این تاخیرات وجود دارد كه به منظور جلوگیری از تاخیرات انعكاسی در پروازهای بعدی شركت هما، هواپیمای جایگزین در نظر گرفته شده است كه از تاخیر پروازهای بعدی جلوگیری شود.

وی تصریح كرد: هواپیماهای جایگزین برای پروازهای تهران در نظر گرفته شده و این امكان برای پرواز شهرستان‌های دیگر وجود ندارد. به‌طور مثال پروازهای جده به گرگان با دو - سه ساعت تاخیر انجام شده است.

پرورش اظهار كرد: تیم شبانه برای چك‌های هواپیما در ایران در نظر گرفته شده كه هواپیماها به‌موقع در فرودگاه جده حاضر باشند و تاخیرات كاهش یابد اما با وجود این هواپیماهای ایرانی روز گذشته چندین ساعت در فرودگاه جده منتظر مسافرگیری بوده‌اند و هواپیمایی كه باید پس از دو ساعت فرودگاه جده را به مقصد ایران ترك می‌كرد، به دلیل فراهم نبودن امكانات فرودگاهی پس از هفت ساعت عازم ایران شده است.

مدیرعامل هما با بیان اینكه ازدحام جمعیت در فرودگاه جده طی دو - سه روز ابتدای پروازها است، اظهار امیدواری كرد: طی روزهای آینده امكانات فرودگاهی جده بهبود و جمعیت كاسته شود و درپی آن نیز تاخیرات و ایستایی هواپیماها كمتر شود.

وی یادآور شد: طی چند روز آینده پروازهای مدینه به ایران نیز آغاز می شود كه با توجه به تحت تعمیر بودن دو ترمینال این فرودگاه و وجود یك ترمینال، شركت‌های هواپیمایی ایرانی كمتر به مدینه پرواز داشته و بیشتر پروازهای حجاج از مدینه توسط شركت‌های هواپیمایی سعودی انجام خواهد شد كه پیش‌بینی می‌شود در این فرودگاه نیز حجاج ایرانی مشكل تاخیر داشته باشند.

به گفته پرورش پروازهای رفت حجاج توسط شركت هما به خوبی انجام شده و میانگین تاخیرات پروازهای رفت ۱۰ تا ۱۲ دقیقه بوده است و برای پروازهای برگشت نیز اگر مشكلات فرودگاهی جده رفع و امكانات فرودگاه جده بهبود یابد، میانگین تاخیرات برگشت نیز همین میزان خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما