تاریخ انتشار
شنبه ۶ آذر ۱۳۸۹ ساعت ۰۹:۴۲
۰
کد مطلب : ۱۴۹۱۲

۴۰ ميليون ايرانی ‌مختارنامه را می‌بينند

۴۰ ميليون ايرانی ‌مختارنامه را می‌بينند
فرهنگ: رئيس سازمان صدا و سیما گفت: مختارنامه يكی از پربيننده‌ترين سريال‌ها است و ۶۰ درصد جمعيت ايران اين سريال را تعقيب می‌كنند.

به گزارش شبكه خبر، سيد عزت‌الله ضرغامی در حاشيه گشايش دفتر خبری صدا و سيمای مركز سمنان در دامغان افزود: امسال پخش سريال «مختارنامه» از صدا و سيما ظرفيت جديدی را در كشورمان ايجاد كرد.

ضرغامی گفت: برنامه‌های معارف در صدا و سيما به بلوغ خودش رسيده است و با توجه به تجربه خوبی كه در ساختارهای مختلف و در برنامه‌های معارف وجود دارد، توانسته‌ايم به امتيازات خوبی دست يابيم.

لازم به ذكر است همزمان با پخش قسمت نهم مختارنامه، نخستين بخش از صحنه‌های مربوط به حادثه كربلا نمايش داده شد.

در نهمين قسمت از اين سریال، بخش‌های مربوط به خطبه عبيدالله (با بازی فرهاد اصلانی) در مسجد كوفه و واكنش ابن عفيف يكی از شيعيان كوفه (با بازی علی جاويدفر) به اين سخنان، شورش زندانيان در زندان كوفه و همچنين عذاب وجدان قاتلان دشت كربلا، به تصویر کشیده شده است.

مجموعه تلويزيونی مختــارنـامه روايت زندگی و قيام مختـار ثقفـی است.

در اين مجموعه فريبرز عرب‌نيا، فرهـاد اصـلانی، مهدی فخيم‌زاده، داود رشيدی، اكبر زنجانپور، رضا رويگری، نسرين مقانلو، ماه‌چهره خليلی، حبيب دهقان‌نسب، فريبا كوثری، الهام حميدی، گوهر خيرانديش و بسياری ديگر از هنرمندان شناخته شده سينما و تلويزيون ايران بازی می‌كنند.

اين مجموعه جمعه‌ها ساعت ۲۲ و تكرار آن دوشنبه‌ها ساعت ۱۹:۳۰ از شبكه يك پخش می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما