افتتاح نمایشگاه «عطر سیب»

خبرگزاری مهر , 6 آذر 1389 ساعت 10:02

از اعتبار سی میلیارد ریالی اختصاص یافته از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، به مساجد ۲۵۰ هزار تومان، حسینیه‌ها ۲۰۰ هزار تومان، هیئات مستمر ۲۰۰ هزار تومان، هیئات موردی ۱۵۰ هزار تومان، هیئات دانش‌آموزی ۱۰۰ هزار تومان و هیئات دانشجویی ۱۵۰ هزار تومان ملزومات رایگان داده می‌شود.


جامعه: هشتمین نمایشگاه «عطر سیب» از روز ششم آذرماه با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی در فرهنگسرای خاوران میزبان بیش از ۱۲ هزار هیئت مذهبی شهر تهران است.

فرزاد هوشیار پارسیان مدیرعامل مؤسسه هاتف‌شهر با اعلام این خبر افزود: از اعتبار سی میلیارد ریالی اختصاص یافته از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، به مساجد ۲۵۰ هزار تومان، حسینیه‌ها ۲۰۰ هزار تومان، هیئات مستمر ۲۰۰ هزار تومان، هیئات موردی ۱۵۰ هزار تومان، هیئات دانش‌آموزی ۱۰۰ هزار تومان و هیئات دانشجویی ۱۵۰ هزار تومان ملزومات رایگان داده می‌شود و ویژگی هیئات تحت پوشش نمایشگاه امسال، افزوده شدن هیئات دانشجویی است.

وی درباره فضای نمایشگاهی و تعداد غرفه‌های نمایشگاه اظهار داشت: نزدیک به هشت هزار مترمربع فضای نمایشگاهی و انبار به این برنامه اختصاص یافته و در محیط نمایشگاه «عطر سیب» ۸۰ غرفه برپا می‌شود که ۳۰ غرفه آن به جهت اهمیت مباحث فرهنگی مراسم‌ سوگواری مربوط به غرفه‌های فرهنگی است که نسبت به دوره‌های گذشته با افزایش روبه‌روست.

غرفه‌های دیگر نمایشگاه شامل غرفه‌های صوت، ظروف یکبار مصرف گیاهی، فرش و موکت، موتور برق، الکتریکی و تجهیزات روشنایی، چادر و برزنت، جارو برقی و وسایل نظافتی، تجهیزات آشپزخانه‌ای و آبدارخانه‌ای و تجهیزات نمایشگاهی است.

هوشیار در توضیح غرفه‌های فرهنگی به این موضوع اشاره کرد که علاوه بر اعتبارات تعریف‌شده، تا سقف سی هزار تومان ملزومات فرهنگی به هیئات داده می‌شود که در میان امکانات فرهنگی پیش‌بینی شده، کتاب صوتی قصه کربلا شامل ده لوح فشرده برای پخش در زمانی که هیئت برنامه ندارد، تصویر مقام معظم رهبری، ده پوستر ویژه از عکس‌های عاشورایی و اماکن مقدسه عتبات عالیات و تصاویری از حرمین شریفین وجود دارد تا برای تزیین فضای هیئات مورد استفاده قرار گیرد.

مجری نمایشگاه «عطر سیب» درباره غرفه‌های اطلاع‌رسانی نمایشگاه گفت: غرفه‌های پاسخگویی به شرعیات و شبهات عزاداری، امور اجتماعی نیروی انتظامی، آتش‌نشانی، سازمان بازیافت و پسماند و محیط زیست، برقرار می‌شود که در آنها مواردی را جهت بحث‌های ایمنی، نظم در برپایی هیئات و در رفت‌و‌آمد، توجه دادن به مضرات استفاده از ظروف یک‌بار مصرف تولیدشده از مواد برپایه نفتی و مزایای استفاده از ظروف یکبار مصرف گیاهی، یادآوری و بروشورها و نکاتی را عرضه می‌کنند.

هوشیار یادآور شد که این نمایشگاه با هدف ایجاد شبکه منسجم میان هیئات شهر تهران و نیز توجه به هیئت به عنوان مرکز فرهنگی تاثیرگذار در زندگی شهری برپا می‌شود و بر گسترش و ترویج فرهنگ و فلسفه قیام عاشورا متمرکز است. اعتبارات نمایشگاه مختص مساجد، حسینیه‌ها و هیئات شهر تهران است که در سازمان تبلیغات اسلامی به ثبت رسیده‌اند و مطابق جدول زمانی مشخص در نمایشگاه حضور یافته و با ارائه مجوز هیات صادره از سوی سازمان تبلیغات اسلامی، مهر هیئت و کارت شناسایی نماینده هیئت از آن بهره‌مند می شوند.

مدیرعامل مؤسسه هاتف شهر پیش‌بینی کرد که روزانه بیش از ۱۲ هزار بازدیدکننده به نمایشگاه مراجعه کنند و از غرفه‌های نمایشگاه که پس از بررسی بیش از ۲۰۰ درخواست غرفه در یک کمیسیون تخصصی تدارک دیده شده بازدید کرده و از این تجهیزات که ۵ تا ۱۵ درصد ارزانتر از قیمت بازار بوده و مرغوبیت آن‌ها تایید شده، برای استفاده در مراسم‌ سوگواری تهیه کنند.

هشتمین نمایشگاه «عطر سیب» از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی، روز یکشنبه ۷ آذر با حضور دکتر محمدباقر قالیباف شهردار تهران، حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، امیر خوراکیان رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و جمعی از مدیران شهری برگزار و تا ۱۵ آذر ادامه دارد .


کد مطلب: 14914

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/14914/افتتاح-نمایشگاه-عطر-سیب

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir