افزايش ظرفيت اعزام زایران ايرانی به عتبات عاليات

خبرگزاری ايرنا , 6 آذر 1389 ساعت 11:46

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: فارغ از تلاش برای افزایش اعزام زایران به عتبات عالیات به دنبال توسعه زیرساخت‌ها برای انجام مطلوب این سفر هستیم.


جامعه: رییس سازمان حج و زیارت گفت: افزایش ظرفیت اعزام زایران ایرانی به عتبات عالیات عراق در برنامه كاری این سازمان قرار دارد.

علی لیالی به سیاست‌های سازمان حج و زیارت در خصوص عتبات عالیات اشاره كرد و افزود: فارغ از تلاش برای افزایش اعزام زایران به عتبات عالیات به دنبال توسعه زیرساخت‌ها برای انجام مطلوب این سفر هستیم.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآورشد: در چند ماه اخیر گروه‌‌های تخصصی سازمان حج و زیارت به شهرهای كربلا و نجف اعزام شدند تا با بر طرف كردن نواقص موجود و بررسی زیرساخت‌ها، زمینه اعزام بیشتر زایران به عراق فراهم شود.

لیالی همچنین به وضعیت امنیتی عراق اشاره كرد و گفت: وضعیت امنیتی عراق مطلوب نیست اما با توافق‌های صورت گرفته با مسوولان عراقی، ضریب امنیتی مسافران و زایران ایرانی بالا بوده و قابل قبول است.

رییس سازمان حج و زیارت با تقدیر از زایران ایرانی كه نهایت سعی‌شان رعایت نظم و انضباط و استفاده معنوی از فضای سرزمین حج است، گفت: هنگامی كه زایران، مدیران و روحانیون شرایط زمانی و مكانی را بیشتر درك و لمس كنند‌، قطعا می‌توان ارایه خدمات مطلوب داشت.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با موفقیت‌آمیز خواندن عملیات موسم حج امسال‌، یادآورشد: موفقیت‌های بدست آمده در موسم حج یك سند و مدال افتخار برای سازمان حج و زیارت است.

لیالی گفت: امسال نخستین سالی است كه با مدیریت خوب دستگاه‌های ذیربط در امور حج هیچ زایر ایرانی به خاطر حمل مواد مخدر دستگیر نشد، در حالی كه سال‌های قبل تعدادی از حجاج به خاطر به همراه داشتن مواد مخدر دستگیر و زندانی شده بودند.

رییس سازمان حج و زیارت در خصوص امكان كاهش هزینه سفر حج تمتع، گفت: اینكه مبلغی كه از زایران بیت الله الحرام دریافت می‌شود، هزینه تمام شده این سفر است، اگر قرار بر كاهش قیمت سفر حج باشد باید از خدمات آن كم كنیم كه یقینا هیچ زایری راضی به كاهش خدمات نیست.

حدود ۱۰۳ هزار زائر ایرانی در حج تمتع امسال حضور داشتند.


کد مطلب: 14923

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/14923/افزايش-ظرفيت-اعزام-زایران-ايرانی-عتبات-عاليات

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir