اختصاص ۱۲۴ميليارد تومان برای بازسازی اماكن متبركه عراق

جام جم آنلاین , 7 آذر 1389 ساعت 11:41

امسال برای اجرای طرح‌های بازسازی عتبات عالیات در كشور عراق ۱۲۴میلیارد تومان اختصاص داده شده است كه این رقم دو برابر كل هزینه‌ای است كه تاكنون در بازسازی عتبات عالیات صورت گرفته است.


جهان:‌ معاون فنی بنیاد بازسازی عتبات عالیات كشور گفت: این ستاد امسال برای اجرای طرح‌های بازسازی عتبات عالیات در كشور عراق ۱۲۴میلیارد تومان اختصاص داده است كه این رقم دو برابر كل هزینه‌ای است كه تاكنون در بازسازی عتبات عالیات صورت گرفته است.

سید حسن خوش رو، روز شنبه در هشتمین همایش ملی تجلیل از پیرغلامان اباعبدالله الحسین (ع) در بوشهر افزود: طراحی صحن حضرت فاطمه زهرا (س) در نجف اشرف، بازسازی قسمت‌هایی از حرم ائمه در سامرا و ساخت مجموعه خدماتی و بیمارستان امام زین العابدین در كربلا از پروژه‌های مهم این ستاد در سالجاری است.

وی در باره صحن حضرت فاطمه زهرا(س) در نجف اشرف اظهار كرد: این صحن در بالای سر مرقد حضرت علی(ع) است كه با ساخت این صحن ۲۰۰هزار مترمربع به حرم علوی اضافه می‌شود.

خوش رو بیان كرد: هم اینك طراحی فاز دوم حضرت فاطمه درزمینی به مساحت پنج هكتار شروع شده و برآورد هزینه ۶۰۰ میلیارد تومان شده كه تاكنون ۴۰درصد این اعتبار را مردم تامین كرده‌اند.

وی گفت: ساخت صحن حضرت فاطمه زهرا پروژه عظیمی است كه پیش‌بینی می‌كنیم طی پنج تا شش سال آینده به پایان برسد.

خوش رو درباره اقدامات ستاد عتبات عالیات در سامرا نیز اضافه كرد: بعد از اسائه ادبی كه به حرم ائمه اطهار(ع) در سامرا شد و قلب‌های مسلمانان را جریحه‌دار كردند بازسازی قسمت‌هایی از این حرم‌ها را با همكاری دوستان عراقی شروع و تاكنون اقدامات خوبی نیز صورت گرفته است.

وی در زمینه پروژه‌های این ستاد در كربلای معلی نیز بیان كرد: تعویض سنگ دیواره كف حرم سید الشهدا در قالب طرح یا حسین كه مقاوم سازی و سنگ كاری كف و دیواره‌هاست یكی از طرح‌های در حال اجرای این ستاد است.

خوش رو ساخت مجموعه بزرگی به نام مجتمع خدماتی سید الشهدا را از دیگر پروژه‌های در دست اقدام این ستاد ذكر كرد و گفت: این پروژه سه سال پیش در شش طبقه تعریف شده كه در آن آپارتمان، مجموعه آموزشی با ۵۰۰نفر ظرفیت، نمازخانه و كتابخانه، سالن پذیرایی با ظرفیت یكهزار و ۲۰۰نفر به عنوان دارالضیافه و آشپزخانه و ۴۰۰ چشمه سرویس بهداشتی در آن دیده شده كه تا چهار ماه آینده عملیات آن به اتمام می‌رسد.

وی بیمارستان امام سجاد(ع) را نیز یكی دیگر از این پروژه‌ها ذكر كرد و گفت: این بیمارستان تخصصی دارای چهار اتاق عمل است كه تا ۹ماه دیگر تحویل داده می‌شود.

خوش رو افزود: دوستان عراقی و مراجع بزرگ كمك‌های خوبی در زمینه بازسازی عتبات عالیات می‌كنند و ما نیز با تولیت‌ها و شیعیان عراق بنا به دستور رهبر معظم انقلاب بعد از هماهنگی طرح‌ها را اجرا می‌كنیم.

وی بدون اشاره به میزان كمك‌های مردمی برای باسازی عتبات عالیات گفت: مردم ایران هیچ چیز را از فرزندان حضرت علی‌(ع) و حضرت زهرا‌(س) دریغ نمی‌كنند و هركس به اندازه‌ای كه دارد در این امر خیر شركت می‌كنند و این بسیار زیبا است كه مردم اینچنین دوستدار ولایت و ائمه هستند.

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر درباره روند «بازسازی عتبات عالیات»،‌ پروژه‌ها و طرح‌های در دست اقدام و نیز مبالغ هزینه شده، به «پرونده ویژه خیمه» مراجعه کنند.


کد مطلب: 14936

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/14936/اختصاص-۱۲۴ميليارد-تومان-بازسازی-اماكن-متبركه-عراق

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir