تاریخ انتشار
يکشنبه ۷ آذر ۱۳۸۹ ساعت ۱۳:۳۲
۰
کد مطلب : ۱۴۹۴۱

افتتاحيه هشتمين نمايشگاه «عطر سيب» برگزار شد

افتتاحيه هشتمين نمايشگاه «عطر سيب» برگزار شد
جامعه: رييس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران با بيان اينكه بايد بهترين محصولات و برجسته‌ترين آثار فرهنگي و هنری را در رابطه با عاشورای امام حسين(ع) و واقعه كربلا ارائه دهيم، گفت: قطعا در سال‌های آينده نمايشگاه «عطر سيب» از بعد كيفيت و محصولات ارائه شده و شكل و نحوه برگزاری تغييرات اساسی خواهد داشت و دبيرخانه اين نمايشگاه نيز داير خواهد شد.

امير خوراكيان صبح امروز در مراسم افتتاحيه هشتمين نمايشگاه فرهنگی «عطر سيب» در فرهنگسرای خاوران، تصریح كرد: برای شهر تهران كه پايتخت كشور شيعه است شاخص‌ها، نمادها و ويژگی‌های آن در دنيا تعيين كننده و مهم است و برای سازمان ما كه بايد نقش تعيين‌كننده‌ای در ساختن اين نمادها، رفتارها و هنجارهای عمومی نقش مهمی داشته باشد كه از كدام جايگاه و معارف و سرچشمه‌ها برای ساختن اين ويژگی‌ها و نمادها بهره‌مند شويم.

وی با بيان اينكه قطعا حادثه عاشورا و حركت امام حسين(ع) يكی از مهمترين سرچشمه‌های تغذيه كار فرهنگی است، گفت: يكی از مباحث اصلی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران اين است كه مبانی نظری و محورهای اصلی در كار فرهنگی را مشخص كند قطعا قيام كربلا و تاريخ امام حسين(ع) و تاريخ اهل بيت(ع) برای ما يك سرچشمه اصلی و منبع مستقيم و مهم در ترسيم برنامه‌ها و ماموريت‌ها بوده است.

خوراكيان يادآور شد: برگزاري نمايشگاه فرهنگي عطر سيب كاري زيبا و سنت پسنديده‌اي است كه برگزاري باشكوه‌تر، عميق‌تر و غني‌تر مراسم بزرگداشت عاشورا و انتقال پيام قيام امام حسين(ع) می‌تواند نقش مهم و سازنده‌ای ايفا كند.

رييس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران تصريح كرد: با نگاهی كه به آسيب‌های سال‌های گذشته در عزاداری‌های محرم داشته‌ايم، امسال در پنج سوله ۶۰۰ متری نمايشگاه «عطر سيب» را طراحی كرده‌ايم كه ۸۳ غرفه در زمينه‌های مختلف نيازهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری هيئت‌ها را تامين می‌كند.

وی اضافه كرد: ۱۳ هزار هيئت و مجموعه‌های مرتبط با عزاداری‌های ماه محرم، دو هزار و ۵۰۰ هيات مساجد، ۱۲۰۰ حسينيه، چهار هزار و ۳۰۰ هيات شناسنامه‌دار، پنج هزار هيئت موردی، ۵۰۰ هيئت دانش‌آموزی و ۱۵۰ هيئت دانشجويی از حمايت‌ها و امكانات ارائه شده در اين نمايشگاه بهره‌مند خواهند شد.

خوراكيان با اشاره به اينكه امسال در حد فرصت و توان سعی شده به بخش فرهنگی بيشتر توجه شود، گفت: غرفه‌هايی برای آموزش هيئت‌ها، همچون آموزش بهداشت، ايمنی و خرافه‌زدايی و كمك به فضای كيفی هيئت‌ها در اين نمايشگاه در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: همچنين غرفه‌ای برای كمك به هيئت‌ها در جهت انتخاب سخنران و مداح طراحی شده تا با اين كار بتوانيم نقش جدی‌تر در پشتيبانی معنوی و محتوايی هيئت‌ها داشته باشيم.

وی با تاكيد بر اينكه نگاه ما به آينده اين نمايشگاه با توجه به مسووليتی كه داريم متفاوت است، گفت: ما سازمان فرهنگی و هنری هستيم و معتقديم وقتی سخن از كار برای امام حسين(ع) می‌شود بايد قوی‌ترين كار هنری و فرهنگی را در جامعه به كار گيريم و نمايشگاه نيز بايد بهترين محصولات را در ماه محرم رونمايی كند و برجسته‌ترين آثار را ارائه دهد.

خوراكيان تاكيد كرد: به طور قطع با توجه به تجربيات چند سال گذشته نمايشگاه آينده از بعد كيفی، محصولات ارائه شده، محتوايی و از نظر شكل و نحوه برگزاری تغييرات اساسی خواهد داشت و دبيرخانه نمايشگاه نيز از امسال داير می‌شود تا با بحث‌های جدی كه انجام خواهد داد نتايج خوبي در سال‌های آينده شاهد باشيم.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما