فعاليت در مسير ترويج فرهنگ عاشورايی از سوی تمامی سازمان‌ها و ارگان‌ها بايد نهادينه شود

8 آذر 1389 ساعت 9:46

هیئت‌ها در مقابل فتنه‌های سال‌های گذشته بیشترین تأثیر را داشتند و سرکوب واقعه روز عاشورای سال گذشته، توسط سخنرانی در همین جلسات و هیئت‌های مذهبی اتفاق افتاد.


جامعه: رییس سازمان تبلیغات اسلامی در افتتاح هشتمین نمایشگاه عطر سیب با اشاره به اینکه فعالیت در مسیر ترویج فرهنگ عاشورایی و برای امام حسین(ع) از سوی تمامی سازمان‌ها و ارگان‌ها باید نهادینه شود، گفت: مسیر فرهنگ ملی ما از فرهنگ مذهبی جدا نیست و باید همه برای تقویت این مهم تلاش کنند.

به گزارش روابط ‌عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام دكتر سید مهدی خاموشی، یکشنبه ۷ آذر در مراسم افتتاح هشتمین نمایشگاه عطر سیب به تشریح واقعه عاشورا پرداخت و یادآور شد: تلاش شهرداری تهران در برگزاری این نمایشگاه و کمک به هیئات شهر تهران قابل تشکر است و دولت نهم و دهم نیز در این زمینه توجه ویژه‌ای دارد.

سید مهدی خاموشی در پایان گفت: بعنوان یک مسئول عرض می‌کنم سال به سال به تعمیق باورها و نوع نگاه دقیق این هیئات می‌رسیم و این هیئت‌ها در مقابل فتنه‌های سال‌های گذشته بیشترین تأثیر را داشتند و سرکوب واقعه روز عاشورای سال گذشته، توسط سخنرانی در همین جلسات و هیئت‌های مذهبی اتفاق افتاد.

امیرخوراکیان رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز در این مراسم گفت: بر این اساس بطور قطع حادثه عاشورا، تاریخ، حرکت و قیام امام حسین(ع) با همه ابعاد، پیشینه و بحث‌های آن، یکی از مهمترین سرچشمه‌های تغذیه کار فرهنگی سازمان و منبعی مهم برای ترسیم برنامه‌های فرهنگی خواهد بود. با همین نگاه، هشتمین نمایشگاه «عطر سیب» برپا شد تا در انتقال پیام امام حسین(ع) نقش مهم و سازنده‌ای ایفا کند و تلاشی باشد برای برگزاری هرچه باشکوهتر مراسم عزاداری در هیئات شهر تهران.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهردای تهران در تشریح فعالیت‌ها و برنامه‌های این نمایشگاه افزود: امسال این نمایشگاه در قالب ۵ سوله ۶۰۰ متری با ۸۳ غرفه در زمینه‌های مختلف تجهیزات سخت افزاری و نیازهای نرم‌افزاری برپا شده است. بیش از ۱۳ هزار هیئت و مجموعه‌های فعال در این حوزه از حمایت این نمایشگاه برخوردار می‌شوند که شامل۲۵۰۰ هیئت مربوط به مساجد، ۱۲۰۰ هیئت مستقر در حسینه‌ها، ۴۳۰۰ هیئت مستمر و شناسنامه‌دار، ۵۰۰۰ هیئت موردی، ۵۰۰ هیئت ویژه مدارس و هیئت‌های دانش آموزی و ۱۵۰ هیئت دانشجویی است که از ۶ تا ۱۵ آذرماه به نمایشگاه مراجعه می‌کنند.

خوراكیان توجه بیشتر این نمایشگاه به مباحث فرهنگی را شاخصه آن عنوان کرد و گفت: غرفه‌ای برای اطلاع‌رسانی و آموزش از ایمنی و بهداشت تا مباحثی چون خرافه‌زدایی و ... در نظر گرفته شده است. همچینن غرفه معرفی سخنران و مداح و دعوت برای هیئت‌ها برای ارتباط مستقیم‌تر و ایفای نقش جدی‌تر در برطرف کردن نیازهای فرهنگی تدارک دیده شده است. وی تهیه کارت الکترونیک برای مخاطبان را از تدابیر انضباطی امسال برشمرد و گفت: در تمامی امور تلاش شده نظم بیشتری نسبت به سال‌های گذشته جاری باشد.

تجلیل از حاج غلامرضا سازگار، حاج مرتضی ربانی، حاج صادق منتظر، حاج تقی صالحی و حاج اکبر کاظمی بعنوان پیرغلامان اهل بیت و نقالی روضه حضرت رقیه‌(س) توسط مرشد میرزاعلی از برنامه‌های مراسم افتتاحیه نمایشگاه عطر سیب بود.

گفتنی است هشتمین نمایشگاه فرهنگی «عطرسیب» از ۶ تا ۱۵ آذرماه ویژه تجهیز هیئت‌های مذهبی شهر تهران در فرهنگسرای خاوران برپاست.


کد مطلب: 14952

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/14952/فعاليت-مسير-ترويج-فرهنگ-عاشورايی-سوی-تمامی-سازمان-ها-ارگان-ها-بايد-نهادينه-شود

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir