تاریخ انتشار
سه شنبه ۹ آذر ۱۳۸۹ ساعت ۰۹:۰۸
۰
کد مطلب : ۱۴۹۶۵

سایت رسمی بوی سیب افتتاح شد

سایت رسمی بوی سیب افتتاح شد
فرهنگ - جلال بیطرفان: نشست خبری حجت‌الاسلام محمد لطفی نیاسر دبیر شورای معارف معاونت صدا و مدیر رادیو معارف پیرامون برنامه‌های رادیو معارف و ویژه برنامه‌های محرم در شبکه‌های مختلف رادیویی و افتتاح رسمی سايت بوی سيب در ساختمان شهدای رادیو با حضور نمايندگان رسانه‌های جمعی برگزار شد.

محمد لطفی نياسر دبير شورای معارف با بیان اینکه شبکه‌های مختلف رادیو برای ایام محرم برنامه‌های متنوع در قالب‌های مختلف طراحی کرده‌اند، گفت: رويكرد ما در برنامه‌های محرم امسال ۳ مسئله است كه ۲ مسئله محتوايی و يك مسئله ساختاری است. برنامه‌های محتوايي عموما رويداد محور و تحليل‌محور هستند كه در كنار آن روايت قصه را هم داريم.

وی افزود: نجوای عاشق، ناصحان، خیمه‌های عشق و ... از ویژه برنامه‌هایی است که در ایام محرم از رادیو معارف پخش می‌شود؛ همچنین با توجه به تحریفات زیادی که در خارج از کشور در زمینه ایام محرم وجود دارد سعی می‌کنیم برنامه‌هایی با این محوریت پخش کنیم تا بتوانیم روشنگری داشته باشیم.

مدير راديو معارف با اشاره به برنامه‌های بخش انگليسی زبان راديو معارف تصریح کرد: بررسی علل قيام عاشورا از جمله مأموريت‌های ما است و در اين زمينه سعی می‌كنيم از تحريفات در زمينه قيام عاشورا بكاهيم؛ متأسفانه در خارج از كشور به ويژه كشورهای انگليسی زبان ما با تحريفات بيشتری روبرو هستيم.

دبیر شورای معارف معاونت صدا با بیان اینکه راديو جوان از روز عرفه برنامه داستانی سفير حج را شروع كرده است و تا روز عاشورا به همراه تحليل به موضوع سفر امام حسين(ع) می‌پردازد، گفت: راديو ايران نيز برنامه «با كاروانيان» را دارد كه با توجه به اين كه مهمترين مسئله قيام امام حسين(ع) امر به معروف و نهی از منكر است به اين موضوع می‌پردازد.

لطفی‌نیاسر افزود: راديو قرآن نيز برنامه «راه می‌گويد حسين‌ را» برای پخش دارد و از راديو فرهنگ نيز «رندان تشنه لب» به روی آنتن می‌رود. راديو تهران نيز به هيئت‌های قديمی می‌پردازد كه از قديمی‌ترين NGOهای مردم‌نهاد كشور محسوب می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های ويژه ماه محرم در راديو صدای آشنا تصریح کرد: اين شبكه راديويی به مسئله عاشورا در كشورهای جهان می‌پردازد و راديو نوا نيز كارش را با نمايش پير غلامان شروع كرد و يكی از مأموريت‌های ويژه آن ارائه بهترين روضه‌ها و قوی‌ترين مباحث شعری است كه شبكه‌های مختلف بتوانند از آن استفاده كنند.

مدیر روابط عمومی رادیو معارف و دبیر چهارمین طرح ملی جشنواره وبلاگ‌نویسی بوی سیب نیز در این نشست با بیان اینکه امسال چهارمین دوره جشنواره وبلاگ‌نویسی بوی سیب را برگزار خواهیم کرد، افزود: سال گذشته دو هزار اثر به جشنواره ارسال شد امسال چهارمین دوره نیز از شانزدهم آذرماه مصادف با اول محرم این جشنواره کار خود را شروع می‌کند.

محسن جانجانی تصریح کرد: امسال برای این جشنواره شش موضوع ویژه انتخاب شد که می‌توان به عباس شویم، یزید ۲۰۱۱، یک هیئت حسینی، کربلا آن گونه که بود، حرم توی خانه من است و دوست من خوبی پیشه کن اشاره نمود.

وی مراسم اختتامیه این طرح را حرم امامزاده عبدالعظیم حسنی و جوایز را سفر به عتبات عالیات و مشهد و بسته‌های فرهنگی عنوان کرد.

در پایان این مراسم از خبرنگاران خبرگزاری ایکنا، سايت خبری خيمه، خبرگزاری مهر، خبرگزاری رسا، روزنامه كيهان، روزنامه جام جم، شبكه پيام‌نمای شبكه ۳، خبرگزاری ايسكانيوز و خبرگزاری ايسنا تجليل شد.

خاطرنشان می‌شود رادیو معارف تا کنون سه دوره از طرح ملی وبلاگ نویسی بوی سیب را برگزار کرده است و چهارمین طرح ملی وبلاگ نویسی بوی سیب، از شانزدهم آذرماه تا پنجم بهمن ماه برگزار می شود.

وبلاگ نویسی به دو روش پست محور و وبلاگ محور، پادکست، بلوتوث صوتی، طراحی تصویر زمینه و انتخاب بهترین پایگاه معارفی غیر دولتی از بخش‌های چهارمین طرح وبلاگ‌نویسی بوی سیب است.

بر اساس این گزارش، پایگاه اطلاع‌رسانی چهارمین دوره طرح وبلاگ‌نویسی بوی سیب به نشانی اینترنتی www.bouyesib.ir رونمایی شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما