تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۵۲
۰
کد مطلب : ۱۴۹۸۶

همایش آیین دلبری با پیام آیت الله مکارم شیرازی برگزار شد

همایش آیین دلبری با پیام آیت الله مکارم شیرازی برگزار شد
فرهنگ -جلال بیطرفان: همایش «آیین دلبری» بزرگداشت حاج ملاحسين مولوي با پیام آیت‌الله مکارم شیرازی در مجتمع امام خميني(ره) قم برگزار شد.
در پیام آيت الله ناصر مكارم شيرازي به همایش آیین دلبری آمده است که «در طول تاريخ مداحان اهل بيت(ع) خدمات مهم فرهنگی به اين مكتب انسان ساز كرده‌اند و گاه شعری يا قصيده‌ای از آنان موجی از انزجار نسبت به دشمنان اهل بيت(ع) ايجاد كرده، موجی كه فراتر از زمان و مكان بوده است.

امروز نيز بحمدلله مداحان بسيار خوبی وجود دارند كه با اشعار شيوا و پرمعنای خود به مكتب اهل بيت(ع) خدمت كرده و شعائر حسينی را تعظيم می‌دارند.

مرحوم مولوی يكی از پيشكسوتان اين گروه است. ايشان قبل از انقلاب با مداحی شجاعانه خود برنامه های مهمی اجرا كرده و شاگردان مبرز خوبی تربيت نمود؛ يادش گرامی و برنامه‌اش پر رهرو باد.

اميدواريم مداحان عزيز نيز امروز بكوشند با اشعاری كه در خور مكتب امام حسين(ع) و ائمه هدی است به تعظيم اين شعائر بپردازند و مخصوصا هدايتگر جوانان باشند.

خداوند به همه شما عزيزان كه در اين بزرگداشت شركت كرده ايد و به دست اندركاران اجر و پاداش فراوان عنايت كند و اين افتخار را از شما سلب نكند.»

رئيس شورای سياستگذاری این همايش با اشاره به اینکه یکی از اهداف خاص این همایش عمل کردن به روش ها و رهنمود های مقام معظم رهبری می باشد، گفت: اين همايش با هدف گراميداشت مقام مرحوم مولوي و خادمان فرهنگ عاشورا ترتيب يافته و در سال هاي آينده نيز تداوم خواهد داشت.

حجت‌الاسلام مرتضی وافی افزود: همزمان با برگزاري اين همايش فراخوان راه اندازي موزه مناسك آييني و هياتها را صادر كرده ايم و اين موزه بزودي با كمك تشكل هاي مذهبي راه اندازي خواهد شد.

مدیر مرکز مطالعات راهبردی خمیه با اشاره به اینکه وجود منابر قديمی، ابزار و آلات مداحی و مداحان و اصوات و عكس و تصاوير مربوط به مناسك آئينی ظرفيت عظيمی برای ايجاد اين موزه است، تصریح کرد: دفتر راه‌اندازی این موزه در ميدان روح‌الله با حمايت سازمان تبليغات اسلامی ايجاد شده است.

رئيس سازمان تبليغات اسلامي استان قم نیز در اين همايش با یان اینکه همواره بايد قدردان پيرغلامان اباعبدالله(ع) باشيم كه نقش زيادي دربوجود آوردن شور حسيني در بين مردم دارند؛ گفت: : مرحوم مولوي ارتباط عميقي با خدا داشت و با اخلاصي مثال زدني ارادت خود با ابا عبدالله الحسين را نشان مي داد.

حجت الاسلام والمسلمين عباس اسكندري افزود: مرحوم مولوي ارتباط بسيار خوبي با علماي ديني،مراجع تقليد و روحانيت داشت و مداحان اهلبيت بايد وي را الگوي خود قراردهند.

وی خاطرنشان کرد: متانت مرحوم مولوي بشدت افراد حاضر در جلسات عزاداري امام حسين (ع) را تحت تاثير قرار مي داد و مداحان ما بايد همواره خدمات اين اسوه تقوي و اخلاص را مدنظر داشته باشند.

رئيس سازمان تبليغات اسلامي استان قم تصریح کرد: مهمترين كار مداحان بايد ارتباط عميق با علما و مراجع ديني باشد تا بتوانند بخوبي به ملتي كه ارادتمند اهلبيت(ع) است كمك كنند.


در ادامه این مراسم تعدادی از مداحان و شاعران به مدح و رثای اهل بیت(ع) و تعدادی از شاگردان مرحوم ملاحسن مولوی نیز به بیان ویژگی‌های شخصیتی وی پرداختند.

در پايان اين همايش از آقایان آل طه، حسين فرهنگ، حسن سروش، محمدجواد غفورزاده و محمدعلی ستايشگر به عنوان خادمين هياتهاي مذهبي تجلیل شد.

خاطرنشان می‌شود اولين همايش سراسری آئين دلبری با هدف تجليل از فعالان اثرگذار در ترويج فرهنگ عاشورايی به همت مرکز مطالعات راهبردی خیمه برگزار شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما