مفتی اعظم اردن خواستار تاسيس شبكه‌ ماهواره‌ای دفاع از پيامبر(ص) شد

سايت خبری قرآنی , 27 بهمن 1386 ساعت 18:06

مفتی اعظم اردن ضمن محكوم‌كردن اقدام هفت روزنامه دانماركی در انتشار مجدد كاريكاتورهای موهن به پيامبر(ص)، تأسيس شبكه ماهواره‌ای حمايت از پيامبر(ص) به زبان‌های خارجی را خواستارشد.


 به گزارش خیمه، مفتی اعظم اردن از وزيران فرهنگ و تبليغات كشورهای عربی و اسلامی خواست برای پاسخ به توهين‌ مكرر برخی روزنامه‌های جوامع غربی، شبكه ماهواره‌ای حمايت از پيامبر(ص) به زبان‌های خارجی را تأسيس‌كنند.

قاضی نوح سلمان افزود: توهين به ساحت مقدس پيامبر گرامی اسلام، احساسات يك ميليارد و نيم مسلمان در سراسر جهان را جريحه‌داركرده و خشم و اعتراض شديد مسلمانان را درپی خواهدداشت.

وی در ادامه از سكوت جوامع غربی در برابر اين اقدامات توهين‌آميز انتقاد و اظهاركرد: برخی روزنامه‌نگاران جوامع غربی به بهانه آزادی بيان، اين اعمال غير اخلاقی را مرتكب‌شده و به روابط دوستانه بين پيروان اديان آسمانی آسيب‌می‌رسانند. 

قاضی نوح سلمان از سازمان ملل متحد خواست كه قانونی در زمينه منع توهين به اديان تصويب‌كرده و همچنين از وزيران فرهنگ و تبليغات كشورهای اسلامی خواست شبكه ماهواره‌ای حمايت از پيامبر(ص) به زبان‌های مختلف را كه بيانگر مبادی و اصول صحيح دين مبين اسلام به غربی‌ها باشد تأسيس‌كرده و به هجمه‌های برنامه‌ريزی‌شده رسانه‌ها و روزنامه‌های غربی پاسخ‌دهند.

بنا بر گزارش روزنامه اردنی «الدستور»، مفتی اعظم اردن در پايان از انديشمندان مسيحی نيز خواست كه برای توقف اين اقدامات توهين‌آميز تلاش‌ و مراتب اعتراض خود را به سازمان‌ها و مؤسسه‌های بين‌المللی اعلام‌كند، چراكه توهين به مقدسات اسلامی، هم‌زيستی مسالمت‌آميز بين مسلمانان و مسيحيان را با مشكل مواجه‌می‌كند.


کد مطلب: 1499

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/1499/مفتی-اعظم-اردن-خواستار-تاسيس-شبكه-ماهواره-ای-دفاع-پيامبر-ص

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir