ویژه برنامه‌های شبکه دوم سیما در ایام محرم

پاسخ به شبهات نوجوانان درباره‌ قيام عاشورا

خبرگزاری ايسنا , 13 آذر 1389 ساعت 11:17

«فانوس»، «مَحرم مُحرم»، «بنام خدای حسین»، «مسافر شب» و «مقصد» از ویژه برنامه‌های شبکه دوم سیما در ماه محرم است.


فرهنگ: شبكه كودك در ایام محرم ویژه برنامه‌های «فانوس» و «مَحرم مُحرم» را پخش می‌كند.

«فانوس» عنوان ویژه برنامه‌ای از گروه سیاسی شبکه دو سیماست که به کارگردانی و تهیه‌کنندگی علی اکبر ذاکری قیام عاشورا و امام حسین‌(ع) را مورد بررسی قرار می دهد. «فانوس» با هدف بررسی ابعاد سیاسی ـ انقلابی نهضت امام حسین‌(ع) و واقعه عاشورا در قالب برنامه‌ای ترکیبی با بخش های متنوع برای مخاطبان نوجوان تهیه و تولید شده است. پاسخ به شبهات نوجوان پیرامون قیام عاشورا و امام حسین‌(ع) با حضور تعدادی نوجوان به عنوان نمایندگانی از همه نوجوانان کشور در استودیوی برنامه از بخش‌های متنوع «فانوس» است.

معرفی کتاب‌های زندگی امام حسین‌(ع) و یاران آن حضرت، پخش نماهنگ‌های مختلف در رابطه با موضوع برنامه، پخش سخنان بزرگان و اندیشمندانی چون انیشتن در مقام، منزلت و شخصیت سالار شهیدان و معرفی شخصیتهای حاضر در واقعه کربلا از دیگر بخش‌های برنامه «فانوس» است که در ۱۰ قسمت ۳۰ دقیقه‌ای با آغاز ماه محرم از شبکه دو سیما به روی آنتن خواهد رفت. حجت الاسلام و المسلمین نوری‌زاده و دکتر رفعتی از کارشناسان این برنامه هستند.

***

«مَحرم مُحرم» برنامه‌ای از گروه مستند شبکه دو سیماست که به کارگردانی محسن سوهانی و تهیه کنندگی پژمان لشکری‌پور برای پخش در دهه اول ماه محرم از شبکه دو سیما تهیه و تولید شده است.

به گزارش روابط عمومی شبکه دو سیما، مستند ۱۰ قسمتی «مَحرم مُحرم» به بررسی چگونگی نقش تفکر عاشورایی و حسینی در فضای اینترنت و وبلاگ‌ها که به نوعی جزئی از زندگی مدرن محسوب می شوند می‌پردازد.

بررسی و به تصویر کشیدن وبلاگ‌هایی با قالب و محتوای عاشورا، بررسی رابطه زنان جامعه با مقوله عاشورا، به تصویر کشیدن لباس‌های مدرن با طرح و گرافیک‌های عاشورایی و تصاویر شهدا از بخش‌های متنوع مستند «مَحرم مُحرم» هستند که عنوان‌هایی چون وب‌نویسان عاشورایی و جوانان عاشورایی از اول محرم روی آنتن شبکه دو سیما خواهد رفت.

***

فیلم تلویزیونی «بنام خدای حسین» محصول کشور بحرین ۲۶ آذر مصادف با ۱۱ محرم و شب شهادت امام سجاد‌(ع) از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.

این فیلم محصول کشور بحرین است که به کارگردانی محمد سودیف، قصه ابراهیم، پسر جوانی را به تصویر می‌کشد که اصالت عربی داشته اما در کشور آمریکا متولد شده و همین امر آغاز ماجراهایی در زندگی اوست، به گونه‌ای که مسیر زندگیش را تغییر می‌دهد. «بدرالحایکی» و «ابرال التیتون» از بازیگران اصلی فیلم «بنام خدای حسین» هستند. این فیلم با بیان داستانی از یک جوان عرب سعی دارد به حقانیت اسلام و قیام امام حسین‌(ع) بپردازد. فیلم سینمایی «بنام خدای حسین» در روز جمعه ـ ۲۶ آذر ـ همزمان با ۱۱ محرم و شب شهادت امام سجاد‌(ع) ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.

***

فیلم تلویزیونی «مسافر شب» به کارگردانی اکبر نصیری جوزانی و تهیه کنندگی علیرضا افخمی برای پخش در روز شهادت امام رضا(ع) از شبکه دو سیما، از ۱۵ آذر در تهران مقابل دوربین می‌رود.

فیلم تلویزیونی «مسافر شب» با مضمون «اجتماعی ـ خانوادگی» روایت داستان زندگی پیرزنی است که سال‌ها در آرزوی زیارت حرم امام رضا(ع) روزگار سپری می‌کند و طی ماجرایی همراه پسرش راهی مشهد مقدس می‌شود که در راه اتفاقاتی به وقوع می‌پیوندد. فیلمنامه این فیلم به قلم علیرضا افخمی و فیروزه قشقایی به نگارش در آمده و با آغاز تصویربرداری بازیگرانی چون شبنم قلی‌خانی، نیلوفر شهیدی، رحیم نوروزی و ایمان صفا به ایفای نقش خواهند پرداخت.

«مسافر شب» با بیان اینکه زیارت و مقبولیت آن بستگی به افراد و نوع عملکرد آنها در زندگی دارد سعی دارد به بررسی آداب درست زیارت و تأثیر آن در زندگی و سرنوشت هر یک از ما بپردازد.

این تله فیلم در تهران و مشهد تصویربردای می شود و پخش آن نیز در ۳۰ آذر همزمان با شهادت امام رضا(ع) خواهد بود.

***

فیلم تلویزیونی «مقصد» به کارگردانی اصغر نعیمی و تهیه‌کنندگی محسن شایانفر همزمان با تاسوعای حسینی‌(ع) از شبکه دو سیما روی آنتن می‌رود.

فیلم تلویزیونی «مقصد» با روایتی از بایدها و نبایدهای زندگی به قصه «نذری» می‌پردازد که به امتحانی بزرگ بدل می‌شود.

در این فیلم که با محوریت عاشورا ساخته می‌شود بازیگرانی چون رامین راستاد، سحر قریشی، دکتر محمود عزیزی، گلاره عباسی، بهرام فرزام، پروانه احمدی، حسین جنگی، عباس الهی و فریدون کبیری به ایفای نقش می‌پردازند.

فیلمنامه «مقصد» به قلم مهدی حمزه به نگارش در آمده و فروغ فروهیده نیز بازنویسی آن را بر عهده داشته است.


کد مطلب: 15000

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/15000/پاسخ-شبهات-نوجوانان-درباره-قيام-عاشورا

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir