كتاب «بررسی سند زيارت عاشورا» در آستانه ماه محرم منتشر شد

ایکنا , 14 آذر 1389 ساعت 13:30

بررسی سند زيارت عاشورا در ۳۰۳ صفحه از سوی انتشارات دارالصديقةالشهيدة به قيمت ۳۵ هزار ريال منتشر شده است.


فرهنگ: كتاب «بررسی سند زيارت عاشورا» به قلم حجت‌الاسلام والمسلمين «جعفر تبريزی» در آستانه ماه محرم چاپ و روانه بازار نشر شد.

به گزارش مركز خبر حوزه، نگارنده كتاب بررسی سند زيارت عاشورا در ابتدای كتاب با استناد به منابع دينی و روايات اسلامی به زيارت سيدا‌لشهدا‌(ع) و زيارت عاشورا اشاره كرده و چندين روايت را درباره فضليت زيارت سيدا‌لشهدا(ع) و آثار آن در كلام معصومين‌(ع) آورده است.

حديث زيارت عاشورا عنوان ديگری از كتاب است كه نگارنده طی آن به نقل روايتی از شيخ طوسی‌(ره) در مصباح‌المتهجد درباره اين زيارت پرداخته و سپس متن كامل به همراه ترجمه آن را ذكر كرده است.

همچنين، زيارت عاشورا در كتب روايی و نيز در بيان آيت‌الله‌العظمی ميرزا «جواد تبريزی»(ره) درباره اعتبار زيارت عاشورا عناوين ديگر اين كتاب است.

حجت‌الاسلام والمسلمين تبريزی در بخش بعدی كتاب به‌طور مفصل به بررسی اسناد زيارت عاشورا پرداخته و اسناد آن را از دو كتاب مصباح‌المتهجد مرحوم شيخ طوسی و كامل‌الزيارات مرحوم ابن قولويه قمی بيان كرده است.

نگارنده در اين بخش مشايخی چون صالح‌بن عقبه، محمدبن موسی‌ بن‌المتوكل، احمد‌ابن‌ خالدبرقی، يونس‌بن عبدالرحمن و محمدبن‌اسماعيل‌بن بزيع و علقمةبن محمد حضرمی محمدبن خالد الطيالسی و چند تن از راويان در سلسله اسناد حديث زيارت عاشورا را مورد بررسی قرار داده است.

در بخش پايانی اين كتاب مطلبی با عنوان «زيارت عاشورا در قرون متماديه» ذكر شده كه نگارنده از قرن چهارم تا چهاردهم هجری ــ قمری به معرفی و شخصيت‌های علمی كه زيارت عاشورا را در منابع روايی و يا كتب خود نقل كرده‌اند پرداخته است كه در آن به نام بزرگانی چون شيخ ابوالقاسم جعفر‌بن‌محمدبن‌قولويه و شيخ طوسی در قرن چهارم و نيز قطب‌الدين رواندی در قرن ششم، شيخ محمدبن جعفر(ابن‌مشهدی) و سيدبن‌طاووس در قرن هفتم و ... بر می‌خوريم.

يادآور می‌شود، بررسی سند زيارت عاشورا در ۳۰۳ صفحه از سوی انتشارات دارالصديقةالشهيدة به قيمت ۳۵ هزار ريال منتشر شده است.


کد مطلب: 15035

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/15035/كتاب-بررسی-سند-زيارت-عاشورا-آستانه-ماه-محرم-منتشر

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir