تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۸۹ ساعت ۱۴:۲۴
۱
۰
کد مطلب : ۱۵۰۳۹

تحلیل نظرسنجی‌ها درباره مختارنامه

تحلیل نظرسنجی‌ها درباره مختارنامه
فرهنگ-خیمه: همزمان با پخش و نمایش سریال تاریخی مختارنامه، سایت‌های خبری در کنار سایت رسمی این سریال اقدام به نظرسنجی درباره این سریال و موضوعات مربوط به آن کرده‌اند. 

سایت رسمی مختارنامه در نظرسنجی از کاربران خود پرسیده است «کدامیک از ده قسمت مختارنامه بیشتر به دل شما نشست». مخاطبان این سریال در پاسخ به این نظرسنجی با حدود ۵۲ درصد به قسمت نهم (نینوا) و پس از آن با ۲۱ درصد قسمت دهم (خون خدا) رای داده‌اند.

بر اساس این نظرسنجی این طور به نظر می‌رسد که بینندگان این مجموعه عظیم تاریخی- مذهبی، نمایش صحنه‌های واقعه کربلا را پسندیده و بیشتر از سایر قسمت‌ها به آن علاقه‌ نشان داده‌اند.

این درحالیست که تا پیش از اعلام عدم نمایش چهره حضرت ابوالفضل در این سریال که به دلیل حاشیه‌سازی‌های برخی افراد و منابع خبری اتفاق افتاد، سایت خبری خبرآنلاین اقدام به نظرسنجی از کاربرانش درباره اشکال یا عدم اشکال پخش تصویر چهره حضرت ابوالفضل کرده بود.

نتایج این نظرسنجی که در حال حاضر در سایت خبرآنلاین قابل دسترسی است، نشان می‌دهد ۶۷ درصد از خوانندگان خبرآنلاین اشکالی در پخش تصویر حضرت ابوالفضل نمی‌بینند.

بر این اساس، نه تنها پخش تصاویر واقعه کربلا، از دید بینندگان این سریال تاریخی-مذهبی اشکال و وهنی ندارد؛ بلکه به اعتقاد اکثریت ۶۷ درصدی کاربران سایت خبرآنلاین،‌ پخش تصاویر حضرت عباس(ع) نیز بی‌اشکال است و این مساله به شان و جایگاه ایشان لطمه‌ای وارد نمی‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کوروش
Iran, Islamic Republic of
خاک بر سر صدا و سیما، خاک بر سر مردمی که به اداهای یک دزد زاده و یک قاتل زاده و یک کسی که پدرش و دوستان پدرانش تمدن کشورمون رو نابود کردند نگاه می کنند و حال می کنند. اموال همین مختار در نزدیکی های مدائن از راه قتل و غارت های اعراب صدر اسلام جمع شده.