تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۸۶ ساعت ۱۶:۵۲
۰
کد مطلب : ۱۵۰۴
معاون سيماي صدا و سيما:

زندگي صحابه امام حسين(ع) جداگانه فيلم مي‌شود

زندگي صحابه امام حسين(ع) جداگانه فيلم مي‌شود
به گزارش خیمه، معاون سيماي صدا و سيما گفت: ما در صدد هستيم درباره مجموعه صحابي‌هاي امام حسين(ع) كه در مرحله سفر از مدينه تا مكه و كربلا و قيام كربلا كه همراه ايشان بودند، به طور مجزا فيلم‌هاي سينمايي و سريال‌هايي بسازيم و فعلا هم سياستمان اين است. 

مرتضي ميرباقري افزود: همچنين برنامه‌ريزي كرده‌ايم كه در سال 87 هركدام از شبكه‌ها به چند صحابي بپردازند البته در اين زمينه فعلا طرح آماده و مصوبي در اختيارمان نيست ولي برنامه ساخت كارها ريخته شده است.
 
وي گفت: تصور ما اين است كه در رابطه با حوادث تاريخي، يك فيلم با تاثير گذاري بالا مانند فيلم محمد رسول الله(ص) خيلي تاثير گذار‌تر از مجموعه‌هاي طولاني است و رغبت ما هم اين است كه همه حوادث مجموع شده و بصورت فيلم سينماي و يا تله فيلم ساخته شود و در نهايت اگر نشد، آن را در سريال‌هاي كم قسمت كه بيننده بتواند راحت‌تر با آن ارتباط برقرار كند خواهيم ساخت. 

میر باقری افزود: عمر سريال‌هاي طولاني به پايان رسيده و مي‌توان مطالب را با شتاب بيشتري به مخاطب رساند به همين دليل به جز چند سريال كه در قسمت‌هاي بالا ساخته شده، ساير سريال‌ها را با قسمت‌هاي كمتر خواهيم ساخت. 

معاون صدا و سیما در ادامه درباره دلايل توقف پروژه امام حسين(ع) نيز گفت: آنچه كه قرار بود در سال‌هاي گذشته ساخته شود به دلايل مختلفي منتفي شد و هنوز هم برخي از اين دلايل كه مرتفع نشده‌اند، مانع ادامه ساخت هستند. 

وي ادامه داد: اين مجموعه از نظر تاريخي با شواهد و قرائن همخواني نداشت و مشكلات تحقيق، پژوهش و مستندات تاريخي در آن بسيار بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما