تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۶ آذر ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۱۳
۰
کد مطلب : ۱۵۰۵۴
استاندار قم:

فلسفه اصلی قيام اباعبدالله(ع) برای احیای نماز و قرآن بود

فلسفه اصلی قيام اباعبدالله(ع)  برای احیای نماز و قرآن بود
جامعه -جلال بیطرفان: حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسین موسی‌پور در همایش بزرگ عاشورائیان كه با حضور مسئولان هیئات مذهبی استان قم در مدرسه امام خمينی(ره) برگزار شده بود طی سخنانی با تسليت فرارسيدن ماه محرم اظهار داشت: قرن‌ها از حادثه عاشورا می‌گذرد، اما با فرارسيدن هر محرم شور و عشق حسينی در سراسر عالم تشيع غوغايی وصف ناپذير برپا می‌كند.

وی از حادثه عاشورا و قيام اباعبدالله(ع) به عنوان يك حماسه ماندگار و جاودانه در تاريخ بشريت نام برد و افزود: بی‌ترديد قیام امام حسین(ع)، به عنوان ضامن بقاء اسلام و محرم و صفر مايه حيات دينی جامعه است.

استاندار قم با اشاره به تلاش گسترده دشمنان برای انحراف در مكتب پويای تشيع و فرهنگ حيات بخش عاشورا تصریح کرد: در طول تاريخ ظالمين و مستكبران و صاحبان قدرت و ثرورت با بسيج انواع امكانات و نيرو سعی در تضعيف و تحريف اين واقعه عظيم را داشته و دارند.

حجت الاسلام والمسلمين موسی پور با بيان اين كه حماسه ماندگار عاشور فراموش ناشدني است افزود: ضالمان و مستكبران هرگز نتوانستند جلوی ماندگاری و پويايی عاشورا را بگيرند و هر سال كه می‌گذرد عزاداری سرور و سالار شهيدان با شور و شعور بيشتری برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: دشمنان امروزه با انواع ترفندها به دنبال نفوذ در هیئات مذهبی و ترویج بدعت‌ها و خرافات در عزاداری‌های امام حسین(ع) هستند تا پيام محرم و عاشورا كه شهادت طلبی، ظلم ستيزی و ايثار و عزت و آزادگی است تحت الشعاع قرار داده و بستر پاك و زلال عزاداری و فعاليت‌های ارزشمند هيئات مذهبی را تهی و پوچ كنند.

استاندار قم با بیان اینکه مجالس عزای اباعبدالله ‌الحسین(ع) باید ارتقاء معرفت و بصیرت دینی را با جدیت پیگیری کنند اظهار داشت: باید در همه سطوح از سخنرانی و مداحی و شيوه عزاداری معرفت دینی جلوه‌گر باشد، وگرنه هدف اصلی از عزاداری برای امام حسین(ع) محقق نمی‌شود.

حجت الاسلام موسي پور با تأکید بر نقش روحانيت در پيشبرد برنامه هاي فرهنگي مذهبي مساجد و تكايا تصریح کرد: هیئات مذهبی باید عالم‌محور بوده تا از آسیب‌ها مصون بمانند.

وي با اشاره به نقش بصيرت در تشخيص راه حق از باطل در فضای فتنه آلود، بر لزوم تجهيز هیئات مذهبی به سلاح بصيرت و هوشياری تاكيد كرد.

استاندار قم با اشاره به ضرورت اهتمام جدي هیئات مذهبی و دسته‌جات عزاداری به فرايض ديني گفت: باید هیئات مذهبی ،به اقامه نماز اول وقت و سنت حسنه امر به معروف و نهی از منکر توجه ويژه اي را داشته باشند، زیرا فلسفه اصلي قيام اباعبدالله(ع)، برای احیای نماز و قرآن و آموزه‌های دینی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین موسی‌پور با تاكيد بر لزوم رعايت هر چه بيشتر شئونات اسلامي و توجه به قوانين و مقررات از جانب هیئات مذهبی گفت: عدم استفاده از ابزار و آلات موسیقی در عزاداری‌ها، پیوند و ارتباط با مساجد و اخلاص در برگزاری مراسم‌های عزای اباعبدالله‌الحسین(ع) از جمله نکات مهمی است که هیئات مذهبی باید همواره به آن توجه داشته باشند.

وی با اشاره به نقش آموزش درعملكرد هيئات مذهبي تصریح کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی در خصوص مسائل عقیدتی و معنوی برای مسولان و دست اندركاران هیئات مذهبی بسیار ضرورت دارد.

در پايان اين مراسم استاندار قم از پيرغلامان هيئات مذهبی با اهدای لوح تقدير تجليل كرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما