راديو معارف رنگ و بوی محرم می‌گيرد

16 آذر 1389 ساعت 12:01

مدير گروه قرآن و حديث راديو معارف از اختصاص برخي از برنامه‌هاي اين گروه به ماه محرم خبر داد.


فرهنگ - جلال بیطرفان: محمدحسن معينيان تغييرات محتوايی برنامه‌های گروه قرآن و حديث را با هدف همراهی با سوگواران سالار شهيدان و ايجاد فضای حزن و اندوه در دهه محرم در سه نوبت صبح، ظهرگاهی و شام گاهی عنوان كرد.

وي ادامه داد: بر ساحل نجات مجموعه‌اي ۱۰ قسمتي است كه به سخنراني حضرت آيت‌الله جوادی آملی با موضوع انسان در پرتو نهضت حسيني اختصاص دارد، اين برنامه از تاريخ ۱۵ آذر ماه به جاي برنامه بركرانه نور در جدول پخش قرار مي‌گيرد و مدت هر برنامه ۴۰ دقيقه است.

مدير گروه قرآن و حديث راديو معارف به پخش برنامه زيارت وارث اشاره كرد و گفت: اين برنامه به قرائت زيارت وارث اختصاص دارد و از تاريخ ۱۳ آذر، هر روز از شش صبح به روي آنتن مي‌رود و از ۱۵ آذرماه علاوه بر پخش شش صبح، در ساعت ۲۲ نيز تكرار خواهد شد، اين برنامه كه با نوای گرم مداحان اهل‌بيت‌(ع) پخش می‌شود تا ۲۵ آذر ادامه خواهد داشت.

وی تصريح كرد: نجوای عاشقان از ۱۶ تا ۲۵ آذر از راديو معارف پخش مي‌شود و اختصاص به پخش ادعيه و زياراتي همچون زيارت ناحيه مقدسه، زيارت عاشوراي غيرمعروفه، زيارت جامعه كبيره، زيارت وارث و زيارت حضرت اباالفضل العباس (ع) و... دارد.

معينيان به پخش برنامه ارمغان اشاره كرد و بيان داشت: در اين برنامه علاوه بر اذكار و ادعيه روز، از تاريخ ۲۰ تا ۲۵ آذر با موضوع عاشوراي حسيني به بررسي شعارها، نمادهاي آن با كارشناسي حجت‌الاسلام وحيد بهرام‌پور پرداخته مي‌شود.

وي از اجراي برنامه‌ پرسش و پاسخ قرآني خبر داد و افزود: به دليل تقارن اين برنامه با شام عاشوراي حسيني، مباحثي از كتاب «همگامي قرآن و امام حسين(ع)» اثر استاد دهشيري انتخاب شده است كه با كارشناسي حجت‌الاسلام حميد ملكي به مدت ۴۰ دقيقه به آن پرداخته مي‌شود.

مدير گروه قرآن و حديث راديو معارف تصريح كرد: تا آسمان هم برنامه ديگري از اين گروه است كه هر روز در اين برنامه در دهه اول محرم به مدت ۱۰ دقيقه با سخنان آيت‌الله جوادي آملي به موضوع تحليل قيام سيدالشهداء (ع) پرداخته مي‌شود.


کد مطلب: 15077

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/15077/راديو-معارف-رنگ-بوی-محرم-می-گيرد

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir