گزارشی اجمالی بر هشتمین نمایشگاه فرهنگی عطر سیب

شهر , 16 آذر 1389 ساعت 13:27

این نمایشگاه در پنج سوله ۶۰۰ متری و در فضایی نزدیک به هشت هزار مترمربع و ۸۰ غرفه که ۳۰ غرفه آن به جهت اهمیت مباحث فرهنگی مراسم‌های سوگواری مربوط به غرفه‌های فرهنگی بود به مدت ۱۰ روز (۶ تا ۱۵ آذرماه) در فرهنگسرای خاوران برگزار شد.


جامعه: هشتمین نمایشگاه فرهنگی عطر سیب با ۳۰ میلیارد ریال اعتبار روز گذشته (۱۵ آذرماه) با تجهیز ۱۲ هزار و ۵۰۰ هیات‌ شهر تهران به كار خود پایان داد.

این نمایشگاه در پنج سوله ۶۰۰ متری و در فضایی نزدیک به هشت هزار مترمربع و ۸۰ غرفه که ۳۰ غرفه آن به جهت اهمیت مباحث فرهنگی مراسم‌های سوگواری مربوط به غرفه‌های فرهنگی بود به مدت ۱۰ روز (۶ تا ۱۵ آذرماه) در فرهنگسرای خاوران برگزار شد.

از اعتبار ۳۰میلیارد ریالی اختصاص یافته از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، به مساجد ۲۵۰ هزار تومان، حسینیه‌ها ۲۰۰ هزار تومان، هیات مستمر ۲۰۰ هزار تومان، هیئات موردی ۱۵۰ هزار تومان، هیئات دانش‌آموزی ۱۰۰ هزار تومان و هیات دانشجویی ۱۵۰ هزار تومان ملزومات رایگان داده شد كه ویژگی هیئات تحت پوشش نمایشگاه امسال، افزوده شدن هیات دانشجویی بوده‌است.

خوراکیان: نمایشگاه عطر سیب سال آینده متفاوت تغییرات اساسی خواهد داشت

«امیر خوراكیان» رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه گفت: برگزاری نمایشگاه فرهنگی عطر سیب كاری زیبا و سنت پسندیده‌ای است كه در برگزاری باشكوه‌تر، عمیق‌تر و غنی‌تر مراسم بزرگداشت عاشورا و انتقال پیام قیام امام حسین(ع) می‌تواند نقش مهم و سازنده‌ای ایفا كند.
وی با تاكید بر اینكه نگاه ما به آینده این نمایشگاه با توجه به مسوولیتی كه داریم متفاوت است، گفت: ما سازمان فرهنگی و هنری هستیم و معتقدیم وقتی سخن از كار برای امام حسین(ع) می‌شود باید قوی‌ترین كار هنری و فرهنگی را در جامعه به كار گیریم و نمایشگاه نیز باید بهترین محصولات را در ماه محرم رونمایی كند و برجسته‌ترین آثار را ارائه دهد. به طور قطع با توجه به تجربیات چند سال گذشته نمایشگاه آینده از بعد كیفی، محصولات ارائه شده، محتوایی و از نظر شكل و نحوه برگزاری تغییرات اساسی خواهد داشت و دبیرخانه نمایشگاه نیز از امسال دایر می‌شود تا با بحث‌های جدی كه انجام خواهد داد نتایج خوبی در سالهای آینده شاهد باشیم.

«فرزاد هوشیار» رییس موسسه هاتف‌شهر و دبیر این نمایشگاه نیز در سخنانی گفت: این نمایشگاه با هدف ایجاد شبکه منسجم میان هیئات شهر تهران و نیز توجه به هیئت به عنوان مرکز فرهنگی تاثیرگذار در زندگی شهری برپا می‌شود و بر گسترش و ترویج فرهنگ و فلسفه قیام عاشورا متمرکز است. همچنین به جهت اهمیت مباحث فرهنگی مراسم‌ سوگواری، غرفه‌های فرهنگی نسبت به دوره‌های گذشته افزایش یافته است. در طی ۱۰ روز برگزاری این نمایشگاه تعدادی از مسوولان و مدیران شهری، اعضای شورای شهر و مدیران فرهنگی هنری مناطق سازمان فرهنگی هنری از این نمایشگاه بازدید كردند.

ایازی: نمایشگاه عطر سیب نقش به سزایی در برپایی مراسم عزاداری امام حسین (ع) دارد

«سیدمحمدهادی ایازی» معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و سخنگوی شهردار تهران در بازدید از این نمایشگاه گفت: هیچ رویداد فرهنگی در كشور نیست كه مثل برپایی مراسم عزاداری امام حسین (ع) نشاندهنده اعتقاد راسخ مردم به راهی كه امام حسین (ع) دنبال كرده‌اند و شعاری كه داده‌اند كه همان امر به معروف و نهی از منكر است باشد و تمامی دستگاه‌ها باید برای توسعه و عمق بخشیدن به این موضوع اهتمام ورزند. نمایشگاه عطر سیب نیز فضایی ایجاد می‌كند كه در آستانه ماه محرم كه هیات‌ها خود را آماده برگزاری مراسم سوگواری امام حسین (ع) می‌كنند تجهیزات سخت افزاری و محصولات فرهنگی مورد نیاز هیات‌ها را نیز فراهم كند.

همچنین رییس هیات آل عبا از منطقه ۵، نمایشگاه عطر سیب را در جهت رفع نیازهای فرهنگی هیات‌ها عنوان كرد و گفت: اكثر هیات‌ها سابقه‌دار هستند و از سال‌های دور فعالیت می‌كنند و از تجهیزات خوبی نیز برخوردارند آنچه بیشتر مورد نیاز است اقلام و محصولات فرهنگی است كه در این نمایشگاه نیز بیشتر به چشم می‌خورد.

علی بختیاری نماینده مسجد حضرت قاسم نیز با بیان اینكه نمایشگاه «عطر سیب» از لحاظ تجهیزات و اقلام فرهنگی امسال در بهترین سطح قرار دارند، گفت: در نمایشگاه امسال اقلام مورد نیاز مساجد و هیات‌ها به اندازه نیاز یافت می‌شود، ولی سقف تخفیف این سهمیه كم و مقدار آن ناچیز است و مساجد در هر حال باید از هزینه‌های شخصی و كمك‌های مردمی نیز استفاده كنند.

همچنین «محمود زارع» نماینده مسجدالرسول شهر زیبا از منطقه ۵ عملكرد سازمان فرهنگی هنری را در برگزاری نمایشگاه فرهنگی عطر سیب مثبت ارزیابی كرد و گفت: این نمایشگاه فرهنگ و فلسفه قیام عاشورا را بسط و گسترش می‌دهد و عموم مردم بویژه جوانان را با فلسفه عاشورا آشنا می‌كند.

هشتمین نمایشگاه عطر سیب كه از سوی سازمان فرهنگی هنری و با همكاری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد با عملكردی مثبت از سوی بازدیدكنندگان و مسولان شهری و با تجهیز هیات‌های مذهبی و حسینیه‌های شهر تهران روز گذشته در فرهنگسرای خاوران به كار خود پایان داد.


کد مطلب: 15095

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/15095/گزارشی-اجمالی-هشتمین-نمایشگاه-فرهنگی-عطر-سیب

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir