دومین اشکواره عاشورایی در اردبیل برگزار می‌شود

خبرگزاری شبستان , 16 آذر 1389 ساعت 14:27

این اشکواره با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ عاشورایی، کشف استعدادهای هنری در زمینه فرهنگ دینی، ثبت آیین عزاداری مذاهب و قومیت های ایران اسلامی با هدف آشناسازی با آیین ها و مراسم محلی و فرهنگ اسلامی برگزار می‌شود.


ایران‌زمین: مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد اردبیل از برگزاری دومین اشکواره عاشورایی همزمان با آغاز ماه محرم در این استان خبر داد.

سعید سعادتی، مسئول دبیرخانه کانون‌های کانون‌های مساجد اردبیل از برگزاری دومین اشکواره عاشورایی از سوی این دبیرخانه و به صورت کشوری خبر داد و گفت: این اشکواره با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ عاشورایی، کشف استعدادهای هنری در زمینه فرهنگ دینی، ثبت آیین عزاداری مذاهب و قومیت های ایران اسلامی با هدف آشناسازی با آیین ها و مراسم محلی و فرهنگ اسلامی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امسال دومین دوره این اشکواره در سه بخش پوستر، عکس و وبلاگ برگزار می‌شود، افزود: در بخش عکس حرفه‌ای هر فرد می‌تواند تنها پنج اثر را ارسال کند، همچنین آثار بخش پوستر نیز باید در قطع A۴ و به صورت پرینت رنگی به دبیرخانه این اشکواره ارایه شود.

سعادتی با اشاره به اینکه در بخش وبلاگ نیز آثار در دو بخش محتوایی و فنی بررسی و داوری می‌شوند، بیان کرد: شرکت‌کنندگان باید سعی کنند که محتوای وبلاگشان حتی‌الامکان تولیدی باشد.

وی از برپایی نمایشگاه آثار ارسال شده به این اشکواره در بهمن سال‌جاری در استان اردبیل خبر داد و گفت: نماز، مسجد و فرهنگ عاشورا، حجاب و فرهنگ عاشورا، کودک و نوجوان و فرهنگ عاشورا، احسان، نذورات و فرهنگ عاشورا و ترویج و صیانت از فرهنگ عاشورا از مهم‌ترین موضوعات دومین اشکواره عاشورایی است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد اردبیل با اشاره به اینکه علاقه‌مندان به شرکت در این اشکواره می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی اینترنتی اشکواره مراجعه کنند، افزود: کمک هزینه سفر به عتبات عالیات، کمک هزینه سفر به سوریه و کمک هزینه سفر به مشهد مقدس از جوایز این اشکواره است.

شایان ذکر است، دبیرخانه کانون‌های مساجد استان اردبیل به‌ عنوان میزبان اصلی اجرای برنامه های محرم با مشارکت ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران دومین اشکواره عاشورایی را برگزار می‌کند و علاقه مندان باید آثار خود را تا پایان دی به دبیرخانه استان میزبان ارسال کنند.


کد مطلب: 15101

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/15101/دومین-اشکواره-عاشورایی-اردبیل-برگزار-می-شود

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir