۵۰ هزار هیئت مذهبی در سطح کشور فعالیت می‌کند

خبرگزاری شبستان , 17 آذر 1389 ساعت 11:26

انجام عزاداری به شکل متعارف، تبیین معارف اسلامی، توجه به برپایی نماز جماعت، توجه به تشکیل حلقه‌های قرآنی و اهتمام به گسترش فریضه امر به معروف و نهی از منکر از جمله مطالب بیان شده در متن این منشورها است.


جامعه: رییس شورای کشوری هیئات مذهبی سازمان تبلیغات اسلامی از فعالیت ۵۰ هزار هیئت مذهبی در سطح کشور خبر داد و گفت: این هیئت‌های مذهبی در قالب دو هزار و ۳۱شورا ساماندهی می‌شوند.

حجت‌الاسلام غلامرضایی، رییس شورای کشوری هیئات مذهبی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: در آستانه محرم‌الحرام سال ۱۴۳۲جلسات آموزشی- توجیهی از طرف سازمان تبلیغات اسلامی در سطح کلیه شوراهای استانی و شهرستانی هیئات مذهبی کشور برگزار شد و کلیه رؤسای هیئات مذهبی با سیاست‌های کل سازمان تبلیغات اسلامی در رابطه با نحوه برپایی مراسم عزاداری در ایام محرم آشنا شدند.

حجت‌الاسلام غلامرضایی با اشاره به فعالیت ۵۰ هزار هیئت مذهبی در سطح کشور گفت: کلیه هیئت‌های مذهبی کشور در قالب دو هزار و ۳۱ شورای هیئات مذهبی، ۳۳۲ شورای شهرستانی و ۳۰ شورای استانی سامان‌دهی شده است و با توجه به ارتباط مستمر این شوراها با مردم و همچنین گذراندن دوره‌های آموزشی خاص، هر یک از این شوراها در واقع یک گروه میان تخصصی است.

وی افزود: شورای کشوری هیئات مذهبی سازمان تبلیغات اسلامی علاوه بر آموزش رؤسا و مسئولان هیئت‌ها، شورای کشوری هیئات مذهبی با تدوین و تهیه ۲۲ منشور برای هیئت‌های مذهبی، شیوه‌نامه اجرایی و شرح وظایف هیئت‌ها را در برپایی مراسم عزاداری در ایام محرم در اختیار کلیه شوراهای استانی قرار داده است.

حجت‌الاسلام غلامرضایی با اشاره به برخی نکات و مطالب عنوان شده در این منشورها افزود: انجام عزاداری به شکل متعارف، تبیین معارف اسلامی، توجه به برپایی نماز جماعت، توجه به تشکیل حلقه‌های قرآنی و اهتمام به گسترش فریضه امر به معروف و نهی از منکر از جمله مطالب بیان شده در متن این منشورها است.

غلامرضایی افزود: اعضای شورای کشوری هیئات مذهبی در آغازین روز محرم‌الحرام سال ۱۴۳۲ و همزمان با آغاز هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر صبح امروز با رییس مجلس شورای اسلامی دیدار کردند.


کد مطلب: 15117

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/15117/۵۰-هزار-هیئت-مذهبی-سطح-کشور-فعالیت-می-کند

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir