تاریخ انتشار
شنبه ۲۰ آذر ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۱۸
۰
کد مطلب : ۱۵۱۳۵
از سوی علمای بحرین صورت گرفت؛

محکومیت اقدام نیروهای امنیتی علیه مراسم سوگواری حسینی در بحرین

محکومیت اقدام نیروهای امنیتی علیه مراسم سوگواری حسینی در بحرین
جهان: مجلس اسلامی علمای شیعه بحرین، در بیانیه‌ای برخورد نیروهای امنیتی با عزاداران حسینی و جمع‌آوری پرچم‌ها و پلاکاردهای سوگواری را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: امیدوار بودیم حکمت در جایگاه خود قرار گیرد تا بر اساس همزیستی مسالمت آمیز شاهد احترام به قشرهای مختلف کشور باشیم، لیکن آنچه در روزهای گذشته و همزمان با آغاز موسم عاشورا صورت می‌گیرد با این امر مغایرت فراوانی دارد.

علمای شیعه افزودند: تجاوز به پرچم‌ها و پلاکاردهای عاشورایی و پیام‌های حسینی در برخی از مناطق و حضور گسترده نیروهای امنیتی و نیروهای ضد آشوب در مسیرهای هیئت‌های عزاداری و حسینه‌ها چیزی جز تجاوز و توهین به شعایر حسینی و پیروان اهل بیت(ع) نیست و‌ احترام به طایفه‌ای معین و تلاش برای همزیستی مسالمت آمیز به شمار نمی‌آید.

اعضای مجلس اسلامی علمای شیعه این اهانت‌ها را محکوم کردند و اظهار داشتند: این توهین‌ها و برانگیختن احساسات به هیچ وجه پذیرفتنی نیستند، زیرا نمادهای عاشورا به حالت طبیعی برافراشته شده‌اند و از مقامات این سؤال را داریم که آیا هدف از این اقدامات، آزمایش میزان پایبندی شیعیان به شعایر و هویت‌شان است.

مجلس اسلامی علمای شیعه بحرین در پایان بیانیه تأکید کرد: مجلس اسلامی علمای شیعه ضمن محکومیت شدید این‌گونه اقدامات، خواستار توقف فوری این اقدامات در سراسر کشور و برخورد با عوامل آن هستیم و همگان باید بدانند که مبارزه با عاشورا هیچ گاه ما را نسبت به عشق و وفاداری به اهل بیت‌(ع) دچار تردید نمی‌کند و سبب پایبندی بیشترمان به شعائر دینی که در عقل و قلب و روح و وجدان ما رسوخ یافته است می‌شود.
مرجع : رسا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما