براي نخستين بار در سه كشور اروپايي پرچم سرخ حسينی برافراشته مي‌شود

29 بهمن 1386 ساعت 10:17

پرچم سرخ بارگاه ملكوتي حضرت اباعبدالله‌ الحسين(ع) براي نخستين بار در سه كشور اروپايي برافراشته خواهد شد.


به گزارش خیمه،  رييس بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس با اعلام اين گفت: در محرم سال جاري جمعي از دانشجويان عضو اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي مقيم‌اروپا، با مراجعه به بنياد حفظ آثار خواستار آن شدند تاپرچم سرخ حسيني كه در طول تاريخ نمادي از آزادگي و دفاع از حقوق بشريت و الهام بخش همه ملل آزاديخواه به ويژه مسلمانان بوده‌است، براي نخستين بار به قاره اروپا هديه شود.

سردار ميرفيصل باقرزاده افزود: برهمين اساس و به دنبال هماهنگي به عمل آمده با وزارت امور خارجه و ستاد بازسازي عتبات عاليات ، پرچم سرخ حسيني(ع) تهيه و به زودي طي آيين باشكوهي به اروپا ارسال مي‌شود.

وي گفت: اين پرچم نشانه‌اي از همبستگي وانسجام مسلمانان و ديگراديان توحيدي است و در روز اربعين حسيني در محل موسسه اسلامي الغدير فرانسه و پس از آن در روز ‪ ۲۸‬صفر مصادف با سالروز رحلت رسول خدا(ص) و شهادت سبط اكبر امام حسن مجتبي(ع) در مركز اسلامي لندن برافراشته خواهد شد و براي هميشه در آن مركز اسلامي به امانت نگهداري مي‌شود. 

باقرزاده اظهار اميدواري كرد با حضور پرشور هموطنان و ديگر مسلمانان مقيم فرانسه، آلمان و انگلستان مناسبت‌هاي دهه آخر صفر سال جاري به اجرا درآيد.

وي گفت: در حال حاضر شش هزار دانشجوي ايراني عضو اتحاديه انجمن -هاي‌اسلامي در اروپا مشغول تحصيل هستند كه عميقا نسبت به باورها و ارزش‌هاي اسلامي - ايراني خود پايبند بوده و به آن عشق مي‌ورزند.


کد مطلب: 1514

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/1514/براي-نخستين-بار-سه-كشور-اروپايي-پرچم-سرخ-حسينی-برافراشته-مي-شود

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir