افزایش تردد زایران از مهران

خبرگزاری مهر , 20 آذر 1389 ساعت 11:56

در ملاقات صورت گرفته بین مرزبانان جمهوری اسلامی ایران و کشور عراق مقرر شد کشور عراق تمهیدات پذیرش روزانه ۱۰ هزار زایر را از مرز بین المللی مهران را فراهم کنند.


جامعه: فرماندار شهرستان مهران گفت: تردد مسافر و زایر در مرز بین‌المللی مهران طی ایام محرم به ویژه در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی‌(ع) افزایش می‌یابد.

ولی الله حیاتی صبح پنجشنبه در جلسه ساماندهی مرز مهران اظهار داشت: در ملاقات صورت گرفته بین مرزبانان جمهوری اسلامی ایران و کشور عراق مقرر شد کشور عراق تمهیدات پذیرش روزانه ۱۰ هزار زایر را از مرز بین المللی مهران را فراهم کنند.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه مرز بین‌المللی و تجاری مهران در استان ایلام تنها مرز رسمی کشور در خصوص تردد زایران انفرادی است پیش‌بینی می‌شود تردد مسافر از این مرز در ایام تاسوعا و عاشورا ی حسینی‌(ع‌) افزایش یابد.

وی با بیان اینکه در ایام عرفه بیش از ۱۱۵ هزار مسافر و زایر از مرز مهران تردد کرده‌اند، افزود: هم اکنون روزانه شش هزار نفر از مرز مهران تردد می‌کنند.

در ادامه این نشست مشاور استاندار در امور اشتغال، مدیر کل دفتر امور اجتماعی استانداری ایلام و مسئولان محلی به بیان فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته دستگاه‌های متبوع پرداختند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام در این نشست اظهار داشت: این اداره کل ضمن ساماندهی و نظارت ۷۰ زایرسرا در سطح شهر مهران آمادگی خود را جهت اسکان و خدمات دهی به عزاداران و زایران عتبات عالیات اعلام می‌دارد.

مسعود اسکندری گفت: خوشبختانه تعامل مناسب و هماهنگی لازم به دستگاه‌ها وجود داشته و با برنامه‌ریزی صورت گرفته در صورت ورود خیل عظیم زایران بتوانیم میزبانان و خادمین شایسته برای عزاداران حسینی باشیم.

وی ضمن اشاره به نظارات مستمر بر زایرسراها و خانه‌های استیجاری و هتل‌ها در مهران گفت: در مهران ۴۱ واحد زایرسرا به کاروان‌های زایران حج و زیارت و ۳۰ زایرسرا به کاروان‌های انفرادی زایران عتبات عالیات بصورت شبانه‌روزی خدمات‌رسانی می‌کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بیان کرد: برای ایام ازدحام مسافر به خصوص در تاسوعا و عاشورای حسینی به ۲۰ زایر سرای دیگر مجوز فعالیت داده شده است.

اسکندری از اجرای برنامه‌های فرهنگی و عزاداری ویژه زایران خبر داد و گفت: در ایام تاسوعا و عاشورا برنامه‌های عزاداری و نوحه‌خوانی جهت زایرانی که در مرز مهران هستند برپا و همچنین ۳۰ هزار بسته فرهنگی آماده شده و دربین زایران توزیع می‌شود.

در پایان این نشست مقرر شد شهرداری مهران نسبت به ایجاد ترمینال مسافربری برای ساماندهی زایران اقدام کند.


کد مطلب: 15147

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/15147/افزایش-تردد-زایران-مهران

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir