۴۰ حسینیه، تكیه و مسجد سال قبل سوختند

آفتاب , 20 آذر 1389 ساعت 14:09

براساس سیاست‌های چندساله آتش‌نشانی تهران تمام اماكن مذهبی، حسینه‌ها توسط نیروهای آتش نشانی به صورت میدانی مورد بازدید قرار گرفته و توصیه‌ها و دستورالعمل‌های ایمنی به مسئولان آنها داده می‌شود.


جامعه: معاون عملیاتی سازمان آتش‌نشانی تهران از استقرار بیش از ۴۰ ایستگاه مجازی آتش‌نشانی در خیابان‌ها و میادین اصلی پایتخت در ایام ماه محرم خبر داد.

فتح‌الله تیموری درباره تمهیدات سازمان آتش‌نشانی در ایام ماه محرم اظهار كرد: در این ایام ۹۴ ایستگاه آتش‌نشانی در پایتخت آماده‌باش هستند و بیش از ۴۰ ایستگاه مجازی در خیابان‌ها و میادین اصلی تهران مستقر می‌شوند.

وی ادامه داد: در روزهای عاشورا و تاسوعا نیز تمام نیروهای آتش‌نشانی در آماده باش كامل خواهند بود و از ناوگان موتورسوار و خودروهای عملیاتی سبک برای بافت فرسوده در جنوب تهران استفاده می‌شود.

معاون عملیات سازمان آتش نشانی تهران تصریح كرد: بیشترین نگرانی آتش‌نشانی در ایام ماه محرم مربوط به تكایا و مكان‌هایی است كه در ماه محرم و صفر به صورت موقت برپا می‌شود. چون ساختار آنها از داربست‌های فلزی و چادرهای برزنتی است كه مستعد آتش‌سوزی هستند.

بازدید روزانه آتش‌نشانان از تكایا

وی با بیان اینكه سال گذشته، آتش سوزی تكایا، حسینه‌ها و مساجد ۷۴میلیون تومان خسارت در پی داشته است، افزود: در ایام محرم و صفر سال گذشته ۴۰ واحد حسینه، تكایا و مسجد دچار آتش‌سوزی شد كه بیشترین این حوادث مربوط به حسینه‌ها و تكایا بوده است.

تیموری با بیان اینكه در برخی از موارد مردم برای تامین روشنایی در تكایا از سیم‌كشی‌های غیراصولی و كم هزینه استفاده می‌كنند، افزود: دربرخی از موارد با توجه به فصل سرما از بخاری به عنوان وسیله گرمایشی در این تكایا استفاده می‌شود كه این موضوع بسیار خطرناك است.

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی تهران خاطرنشان كرد: با توجه به اینكه تكایا به صورت مردمی و خودجوش راه‌اندازی می‌شود و معمولا بودجه زیادی به آن اختصاص نمی‌یابد درنتیجه توجه زیادی به موضوعات ایمنی هم در آن صورت نمی‌گیرد البته آتش‌نشانان به صورت روزانه از تكایا بازدید می‌كنند.

وی افزود: آتش‌نشانی با مشكلات كمتری از نظر ایمنی در مساجد و حسینیه‌هایی كه به صورت ثابت هستند، روبروست.

معاون عملیات سازمان آتش نشانی افزود: براساس سیاست‌های چندساله آتش‌نشانی تهران تمام اماكن مذهبی، حسینه‌ها توسط نیروهای آتش نشانی به صورت میدانی مورد بازدید قرار گرفته و توصیه‌ها و دستورالعمل‌های ایمنی به مسئولان آنها داده می‌شود و اگر این اماكن فاقد خاموش كننده‌های دستی باشند این خاموش كننده‌ها از سوی سازمان به آنها داده خواهد شد.

وی با بیان اینكه در سال جاری نزدیك به هزار مورد از این اماكن از سوی سازمان آتش‌نشانی شناسایی شده و مورد بازدید قرار گرفته است افزود: نیروهای آتش‌نشان در ایام محرم و صفر در نوبت صبح و بعدازظهر درتمام میادین و خیابان‌های اصلی پایتخت مستقر هستند. همچنین در اماكنی كه تجمع مردمی زیاد است در صورتی كه از سازمان آتش نشانی درخواست شود كارشناسان سازمان در این مناطق نیز حضور خواهند یافت.

تیموری درباره موضوع خیمه‌سوزی نیز اظهار كرد: این گونه موارد در تهران كم است اما در مناطقی كه بحث خیمه‌سوزی انجام می‌شود، مسئولان این مراسم مذهبی پیش از انجام خیمه‌سوزی هماهنگی‌های لازم را با آتش نشانی انجام می‌دهند تا ماموران آتش‌نشانی در محل مورد نظر حضور داشته باشند.


کد مطلب: 15161

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/15161/۴۰-حسینیه-تكیه-مسجد-سال-قبل-سوختند

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir