تیراندازی پلیس بحرین به شیعیان عزادار

21 آذر 1389 ساعت 14:42

حدود ۷۰ درصد مردم بحرين شيعه هستند اما اقليت سنی‌مذهب، قدرت و امور اين کشور اميرنشين حاشيه خليج‌فارس را در اختيار دارند.


جهان: نيرو‌های پليس بحرين برای جلوگيری از عزاداری محرم در روستای المالکيه، سعی کردند پرچم‌های سياه نصب‌شده توسط افراد محلی را بردارند.

به گزارش پرس تی‌وی و به نقل از خبرگزاری آلمان، براساس اين گزارش، در يورش نيروی پليس بحرين به شيعيان عزادار، سه نفر از جمله يک جوان ۲۳ ساله زخمی شدند.

اين جوان ۲۳ ساله از ناحيه سر و گردن هدف اصابت گلوله قرار گرفته است و ۲ زخمي ديگر از ناحيه شکم زخمي شده‌اند.

حدود ۷۰ درصد مردم بحرين شيعه هستند اما اقليت سنی‌مذهب، قدرت و امور اين کشور اميرنشين حاشيه خليج‌فارس را در اختيار دارند.

مقامات بحرين در چند ماه گذشته فشار بر مسلمانان شيعه را افزايش داده‌اند و گزارش‌های منتشرشده مبنی بر بازداشت و شکنجه آنان در بازداشت‌گاه‌های اين کشور، موجب تشديد نگرانی درباره شرايط حقوق بشر در بحرين شده است.

صدها نفر از مردم از جمله روحانيان برجسته شيعه و فعالان حقوق بشر از اواسط ماه اوت (مرداد/شهريور) تاکنون دستگير شده‌اند و نيروهای امنيتی به‌شدت اعتراضات خيابانی را سرکوب می‌کنند.

گروه‌های مدافع حقوق بشر اعمال فشار و اقدامات سرکوب‌گرانه حکومت بحرين را محکوم کرده و منامه را از نقض بيشتر حقوق بشر در اين کشور برحذر داشته‌اند.


کد مطلب: 15186

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/15186/تیراندازی-پلیس-بحرین-شیعیان-عزادار

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir