«روز رستاخيز»مرگ معاويه تا قيٍام امام حسين(ع) را روايت مي‌كند

2 آذر 1386 ساعت 10:47

احمد رضا درويش فيلم "روز رستاخيز" را درباره امام حسین(ع) خواهد ساخت.


موضوع اصلی این فیلم قیام عاشورا است كه در غالب يك پروژه عظيم سينمايي ساخته مي شود .

سازنده كيميا و سرزمين خورشيد، درمورد چگونگي پيشرفت پروژه "روز رستاخيز" می گوید: موضوع اصلي فيلم، قيام امام حسين(ع) است و البته قصه فيلم به شخصيتي حاشيه‌اي در واقعه عاشورا مربوط است كه در متن حوادث حركت مي‌كند و به دليل مضمون و موضوع حساسي كه اين پروژه دارد، ساختن و كيفيتش و كاري كه بايد گروه سازنده انجام دهند، به عنوان يك پروژه ملي، از حساسيت زيادي برخوردار است. 

احمد ضا درویش گفت: از اواسط توليد دوئل، تحقيقات فيلمنامه را شروع كرديم و مرحله تحقيقات توليد را پشت سر مي‌گذاريم و پس از مرحله پيش توليد از 9 ماه ديگر، روز رستاخيز در لوكيشن‌هايي در تهران، مركز وغرب ايران كليد خواهد خورد.


همچنین حسین پاکدل، مجري طرح فيلم سينمايي «روز رستاخيز» نیز گفت: دفاتر پروژه سينمايي «روز رستاخيز» در انگلستان و فرانسه در تلاش هستند با توجه به مشخصات موردنظر آقاي درويش، فهرستي از بازيگران مناسب را ارائه نمايند.


پاکدل امكان فيلمبرداري كار در خارج از كشور را اندك دانست و افزود: اگر ضرورت‌هاي توليد به ما ديكته كند از لوكيشن‌هاي خارج از كشور استفاده مي‌كنيم، در غير اينصورت لوكيشن‌هاي داخل كشور به خوبي جوابگوي اين كار خواهد بود.

مجري طرح فيلم سينمايي «روز رستاخيز» درباره روند توليد اين فيلم گفت: براي آشنايي با هنرمندان كشورهاي سوريه و لبنان در اواخر مهرماه سفري به همراه آقايان احمدرضا درويش و عبداله اسكندري به كشورهاي مذكور انجام شده است.

وي افزود: همانطور كه قبلاً نيز اعلام شده بود، استفاده از هنرپيشگان مطرح عربي در دستور كار اين پروژه قرار داشته كه با انجام اين سفر و مطالعه و مذاكره دقيق‌تر با سرشناس‌ترين هنرپيشگان عرب خاورميانه كه در دمشق و بيروت انجام شد و استفاده از ايشان در پروژه روز رستاخيز جدي‌تر شده است.

پاكدل در مورد شايعاتي كه در مورد استفاده از چهره‌هايي چون عمرشريف، آنتوني‌هاپكينز و چند بازيگر مطرح ديگر در «روز رستاخيز» شنيده مي‌شود، افزود: به تشخيص آقاي درويش، براي برخي از نقش‌ها، از بازيگران غربي استفاده خواهد شد كه با توجه به فرآيند تخصصي جذب و بكارگيري بازيگران مشهور غربي در فيلم‌هاي سينمايي، دفاتر پروژه سينمايي «روز رستاخيز» در انگلستان و فرانسه در تلاش هستند با توجه به مشخصات موردنظر آقاي درويش، فهرستي از بازيگران مناسب را ارائه نمايند؛ البته هنوز هيچ قراردادي براي بازيگران منعقد نشده اما شروع به انتخاب نامزدهاي ايفاي نقش در اين پروژه از سوي كارگردان از ميان هنرمندان ايراني، عربي و غربي پروژه را به مرحلة انتخاب بازيگر نزديك نموده است.
وي همچنين درباره طراحي صحنه گفت: طراحي صحنه فيلم در شرايط بسيار مطلوبي قرار دارد و تقريباً طراحي معماري فيلم به پايان رسيده و با اتمام اين بخش طراحي لباس و آكساسوار شروع شده است.

پاكدل همچنين خبر از آغاز روند بازديد لوكيشن براي اين پروژه داد و گفت: بازديد اوليه لوكيشن سال گذشته انجام شده است اما بازديد نهايي در ظرف يك ماه آينده انجام خواهد شد.

وي امكان فيلمبرداري كار در خارج از كشور را اندك دانست و افزود: اگر ضرورت‌هاي توليد به ما ديكته كند از لوكيشن‌هاي خارج از كشور استفاده مي‌كنيم، در غير اينصورت لوكيشن‌هاي داخل كشور به خوبي جوابگوي اين كار خواهد بود.

فاز مطالعاتي «روز رستاخيز » در فرايند طولاني از سال 81 انجام شده است و درويش نيز كه سالها دغدغه ساخت آن را داشته،به مدت سه سال روي نگارش فيلمنامه‌اش كار كرده است.فيلمنامه اين فيلم تاريخي _مذهبي سرانجام در سال جاري به پايان رسيد.


کد مطلب: 152

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/152/روز-رستاخيز-مرگ-معاويه-قي-ام-امام-حسين-ع-روايت-مي-كند

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir