هزینه سفر به عتبات عالیات کاهش می‌یابد

22 آذر 1389 ساعت 11:36

به گفته مدیرکل امور بین‌الملل و امور راهبردی، زیارتی سازمان حج و زیارت این سازمان در نظر دارد شرایطی را فراهم نماید که تمامی اقشار جامعه بتوانند به عتبات عالیات سفر کنند.


جامعه: مدیرکل امور بین‌الملل و امور راهبردی، زیارتی سازمان حج و زیارت گفت: سازمان حج و زیارت در نظر دارد شرایطی را فراهم نماید که تمامی اقشار جامعه بتوانند از فیض سفر به عتبات بهره‌مند شوند.

حجت الاسلام شهسواری با اشاره به کیفیت مطلوب کاروان‌های تحت حمایت سازمان حج افزود: با توجه به نوع امکاناتی که کاروان‌های اعزامی سازمان حج برای زائران در نظر گرفته‌اند نرخ کنونی مناسب بوده اما سازمان در نظر دارد اسکان در حسینیه‌ها و اماکن هیئتی را برای آن دسته از افرادی که خواهان پرداخت هزینه‌های کمتری باشند سازمان‌دهی کند.

وی با اشاره به سوء استفاده برخی از افراد در استفاده از نام سازمان حج و زیارت تصریح کرد: در چند ماهه گذشته برخی از افراد اقدام به اعزام زوار با خدمات بسیار پایین در اسکان و حمل و نقل با مجوز سازمان حج نموده‌اند که در حال پیگیری برای جلوگیری از اقدامات خودسرانه آنها هستیم.

شهسواری تصریح کرد: هم اکنون سازمان حج و زیارت روزانه بیش از ۴ هزار زایر را به سه روش زمینی، هوایی و از طریق سوریه به عراق و بالعکس، زوار عتبات عالیات را اعزام می‌‌نماید.

مدیرکل امور بین‌الملل و امور راهبردی، زیارتی سازمان حج و زیارت ادامه داد: نرخ سازمان برای زیارت به صورت زمینی از ۴۰۰، هوایی ۶۰۰ و از طریق سوریه ۹۰۰ هزار تومان بوده به طوری که در سفر از عراق به سوریه زوار ۷ شب را در عراق و سه شب در سوریه اسکان خواهند داشت.

شهسواری با هشدار به برخی از افراد که اقدام به سفرهای فردی می‌نمایند تصریح کرد: کشور عراق هم‌اکنون با مشکلات عدیده‌ای در خصوص امنیت مواجه است و از هموطنان عزیز خواهشمندیم که به هیچ عنوان اقدام به زیارت‌های فردی نکنند.

وی در پایان تاکید کرد: افرادی که در نظر دارند به عتبات عالیات مشرف شوند تنها از طریق سایت سازمان اقدام کرده و در نظر داشته باشند که مهمترین وظیفه سازمان حفظ سلامت و امنیت زایران است به طوری که از نظر امنیتی با شرکت‌های عراقی قرار داد امضاء شده است و آنها موظف به استفاده از اسکورت از مرز ایران تا زمان بازگشت به مرز ایران هستند.


کد مطلب: 15202

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/15202/هزینه-سفر-عتبات-عالیات-کاهش-می-یابد

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir