تصميم‌گيری درباره‌ اعزام به عراق با ستاد عالی هماهنگی امور زایران است

خبرگزاری ايسنا , 22 آذر 1389 ساعت 13:48

سازمان حج و زيارت تأكيد كرد: تصميم‌گيری درباره‌ اعزام به عراق با ستاد عالی هماهنگی امور زایران است.


جامعه: «هرگونه تصمیم‌گیری درباره‌ كاهش ظرفیت اعزام به عتبات عالیات عراق، محدود ‌كردن یا توقف این سفر، با ستاد عالی هماهنگی امور زایران مستقر در وزارت كشور است.»

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی شهسواری ـ مدیر امور بین‌الملل و امور راهبری زیارتی سازمان حج و زیارت توضیح داد: این سازمان اختیار لازم را برای محدود ‌كردن یا توقف سفرهای زیارتی به عراق ندارد.

او در این توضیح تأكید كرد كه درباره‌ كاهش یا محدودیت اعزام‌ها صرفا از سوی ستاد عالی هماهنگی امور زائران، مستقر در وزارت كشور تصمیم گرفته می‌شود و سازمان حج و زیارت تابع تصمیم‌هایی است كه در این ستاد گرفته می‌شود.

ستاد عالی هماهنگی امور زایران شامل رییس ستاد ویژه‌ی عراق در وزارت خارجه، معاون بهداشت و درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌یی، معاون هوانوردی و بین‌الملل سازمان هواپیمایی كشوری، رییس پلیس مهاجرت و گذرنامه، رییس گمرك، رییس مركز پزشكی حج و زیارت، مدیركل دفتر توسعه‌ی گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و استانداران چهار استان هم‌مرز با عراق (خوزستان، ایلام، كرمانشاه و كردستان) است.

ریاست این ستاد را معاون امنیتی و انتظامی وزارت كشور برعهده دارد. در نشست‌های این ستاد به فراخور موضوع جلسه، از مسؤولان دیگر سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها نیز دعوت می‌شود.


کد مطلب: 15212

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/15212/تصميم-گيری-درباره-اعزام-عراق-ستاد-عالی-هماهنگی-امور-زایران

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir