مسابقات بين‌المللی مرثيه‌سرايی اباعبدالله‌الحسين(ع) در كربلا برگزار شد

30 بهمن 1386 ساعت 17:35

مسابقات بين‌المللی مرثيه‌سرايی در رثای امام‌ حسين(ع) به‌مناسبت فرارسيدن اربعين حسينی، در دانشكده امام حسين(ع) در كربلا برگزارشد.


به گزارش خیمه، مدير روابط عمومی دانشكده امام حسين(ع) در اين‌باره گفت: در اين مسابقات، 52 شاعر و مديحه‌سرای اهل‌بيت‌(ع) از كشورهای عراق، لبنان، كويت و بحرين حضورداشتند.

«هادی الربيعی» افزود: شركت‌كنندگان در اين مسابقات، اشعاری با موضوع قيام عاشورا و مصيبت امام حسين(ع) در كربلا و فضايل و كرامت‌های دينی و اخلاقی سرور و سالار شهيدان سرودند.

وی تصريح‌كرد: هيأت داوران اين رقابت‌ها، اشعار «حيدرالنجم» از بحرين، «مهدی‌النهيری» از كوفه و «احمد وحيد السليطی» از بصره را به‌عنوان اشعار برتر در رثای امام حسين(ع) برگزيدند.

الربیعی گفت: دانشكده امام حسين(ع) در كربلا مبلغ يك و نيم ميليون دينار عراقی جايزه برای آثار برگزيده اين رقابت‌های ادبی در نظرگرفته‌ كه اين جوايز طی مراسمی دوم فرودين‌ماه 87 به اين افراد اهدامی‌شود.

بنا بر گزارش پايگاه اطلاع‌رسانی صوت‌العراق، دانشكده امام حسين(ع) در سال 2006 ميلادی برای بررسی پژوهش‌های اسلامی شيعی و خطابه مبلغان منابر حسينی به رياست علامه «عبدالحميد المهاجر» در شهر كربلا تأسيس‌ شده‌است.


کد مطلب: 1526

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/1526/مسابقات-بين-المللی-مرثيه-سرايی-اباعبدالله-الحسين-ع-كربلا-برگزار

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir