بیمه نشدن مداحان بدلیل کمبود بودجه

خبرگزاری مهر , 29 آذر 1389 ساعت 11:46

درعرصه مطبوعاتی هم ماهنامه خیمه در طول سال به هیئت‌ها ارسال می‌شود و مداحان نیز بعنوان عضویی از هیئت‌ها از مطالب آن استفاده می‌کنند.


جامعه: مدیرعامل بنیاد دعبل با اشاره به اینکه به منظور جلوگیری از ورود آسیب به عرصه مداحی در جذب و هدایت مداحان با دقت نظر بیشتری عمل می‌شود، گفت: با توجه به عدم افزایش بودجه در سال گذشته بنیاد دعبل موفق نشده مداحانی که در نوبت قرار دارند را بیمه کند.

سیدمرتضی توکلی اظهار داشت: در پی اهمیت نگرانی‌های بزرگان دینی کشور و دغدغه‌های آنها در رابطه با عرصه مداحی و آسیب‌های وارده در سال‌های اخیر، نمایندگان این بنیاد در جذب و هدایت مداحان هر استان و منطقه دقت‌نظر بیشتری خواهند داشت.

وی افزود: این بنیاد از نمایندگان و شوراهای استانی خود خواسته دقت و نظارت جدی‌تری بر اشعار، مقتل‌خوانی‌ها و سبک‌های عزاداری داشته باشند تا این معیارها و مؤلفه‌ها طبق نظر بزرگان دینی در میان جامعه مداحان رعایت شود.

توکلی با اشاره به اینکه این اقدام در بدنه ۳۰ استان بنیاد دعبل بعنوان قوی ترین صف فرهنگی مداحی و سامان داده شده در کشور صورت گرفته یادآور شد: هدف از این اقدام حرکت مداحان با قوت بیشتر به سوی اهداف فرهنگی‌تر و مؤثرتر است.

مدیرعامل بنیاد دعبل اظهار داشت: مداحان درحال حاضر با حمایت سازمان تبلیغات اسلامی کتاب‌های بسیار خوبی در اختیار دارند که در همه استان‌ها از آن‌ها استفاده می‌شود. درعرصه مطبوعاتی هم ماهنامه خیمه در طول سال به هیئت‌ها ارسال می‌شود و مداحان نیز بعنوان عضویی از هیئت‌ها از مطالب آن استفاده می‌کنند. دلسوزان عرصه دین از مداحان انتظار دارند از این منابع استفاده بهینه کرده و در انتخاب‌های خود به اشعار صحیح و مقاتل معتبر و تاریخ صحیح بها بدهند.

وی اضافه کرد: این بنیاد توسط نمایندگان استانی‌ خود که پیش از آنکه امین بنیاد دعبل باشند امین مداحان محسوب می‌شوند، معیارها و شاخص‌ها تعیین شده را در اختیار مداحان قرار داده است.

توکلی در رابطه با تحولاتی که در زمینه بیمه مداحان در بنیاد دعبل خزاعی شکل گرفته اظهار داشت: سال گذشته بنیاد در بودجه نوشته شده توسط دولت افزایش بودجه نداشت در نتیجه موفق نشدیم تعدادی از مداحان که در نوبت بیمه شدن بودند را بیمه کنیم.

وی همچنین گفت: تا این لحظه تنها نیمی از اعتبارات بودجه برای بنیاد دعبل چون سایر نهادهای فرهنگی تحقق یافته است.

توکلی یادآور شد: در طول سال تعداد قابل‌توجهی از مداحان که نیاز به حمایت بیمه‌ای دارند به سن ۶۰ سالگی می‌رسند که با توجه به کمبود بودجه ما نمی‌توانیم آنها را بیمه کنیم و این از جهت سیستم حمایتی امری غیرقابل جبران است.


کد مطلب: 15293

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/15293/بیمه-نشدن-مداحان-بدلیل-کمبود-بودجه

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir