تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۹ آذر ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۰۷
۰
کد مطلب : ۱۵۲۹۵

بیمه عمر و دیه زایران عتبات در دستور کار سازمان حج و زیارت

بیمه عمر و دیه زایران عتبات در دستور کار سازمان حج و زیارت
جامعه: مدیرکل بین‌الملل و راهبری امور زیارتی سازمان حج و زیارت گفت: با توجه به حملات تروریستی در عراق طرح اجرای بیمه عمر و دیه زایران عتبات عالیات در دستور کار سازمان حج و زیارت قرار گرفته و به زودی اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام مهدی شهسواری با بیان اینکه در هفته چهار هزار زایر به صورت زمینی و هوایی به عتبات عالیات اعزام می‌شوند گفت: در هفته یک هزار و ۲۰۰ صندلی برای پرواز هوایی به عراق توسط سازمان هواپیمایی کشوری تدارک دیده شده که بر اساس مصوبه ستاد عالی هماهنگی امور زایرین ۷۵ درصد از صندلی‌ها سهمیه سازمان حج و زیارت است.

وی افزود: مشکلات موجود در فرودگاه نجف و قیمت‌های نامشخص از سوی شرکت‌های هواپیمایی عراق موجب شده تا هفته‌ای ۹۰۰ زایر به صورت هوائی به عتبات عالیات اعزام شوند که در صورت توافق بر سر قیمت مناسب بلیط با طرف عراقی این تعداد افزایش می‌یابد.

بیمه عمر و دیه زایران عتبات در دستور کار سازمان حج و زیارت

مدیرکل بین‌الملل و راهبری امور زیارتی سازمان حج و زیارت در مورد انفجارهای اخیر و مشکل امنیت زایران ایرانی در کربلا و کاظمین گفت: بر اساس قراردادهایی که با شرکت‌های امنیتی عراقی
منعقد شده، تمامی حفاظت‌های امنیتی زایران به این شرکت‌ها واگذار شده ولی مسئولیت امنیت زایران با سازمان حج و زیارت است.

وی افزود: با توجه به حملات تروریستی در عراق طرح اجرای بیمه عمر و دیه زایران عتبات عالیات در دستور کار سازمان حج و زیارت قرار گرفته و به زودی اجرا می‌شود.

سازمان حج و زیارت با مسافرخانه‌های بی‌کیفیت عراق مسامحه می‌کند

حجت الاسلام شهسواری در پاسخ به این پرسش که بسیاری از زایران ایرانی از خدماتی که در عراق به آنها ارائه می‌شود راضی نیستند گفت: متاسفانه هتل‌های عراق از مسافرخانه‌ها هم بی‌کیفیت‌تر است ولی سازمان حج تلاش می‌کند تا مراکز اقامتی بی‌کیفیت در عراق را از چرخه خدمات خارج کرده و مراکز بهتری را جایگزین کند.

وی افزود: در عراق هیچ هتلی در حال ساخت یا نوسازی نیست و سازمان حج و زیارت به دلیل اشتیاق مردم به زیارت عتبات عالیات با خدمات نامناسب مسامحه می‌کند.

شهسواری در مورد قیمت ثبت نام سفر به عتبات عالیات در سال جاری اظهار داشت: هم اکنون قیمت نهایی اعزام زایران به عتبات عالیات به صورت زمینی بین ۳۹۰ تا ۴۶۰ هزار تومان و به صورت هوایی ۶۴۰ هزار تومان است.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما