همایش استانی «چاووشی خوانی ندای عاشورایی» در یزد برگزار می‌شود

29 آذر 1389 ساعت 13:00

برگزاری کارگاه آموزشی با موضوع آیین‌های سنتی و دینی با حضور استادان برجسته دانشگاهی و چاووشی خوانان با تجربه، نمایشگاه عکس عاشورایی، مسابقه نقاشی و عکاسی با موضوع محرم، تدوین و چاپ کتاب چاووشی از جمله بخش‌های جانبی این همایش استانی است.


ایران‌زمین: معاون فرهنگی هنری کانون های مساجد یزد، از برگزاری همایش استانی «چاووشی خوانی ندای عاشورائی» در این استان خبر داد.

محسن رستگاری، معاون فرهنگی هنری کانون های مساجد یزد، با بیان این مطلب گفت: این همایش، بهمن امسال همزمان با اربعین حسینی در یکی از مساجد یا حسینیه‌های شهرستان مهریز برگزار می‌شود.

وی افزود: برگزاری کارگاه آموزشی با موضوع آیین‌های سنتی و دینی با حضور استادان برجسته دانشگاهی و چاووشی خوانان با تجربه، نمایشگاه عکس عاشورایی، مسابقه نقاشی و عکاسی با موضوع محرم، تدوین و چاپ کتاب چاووشی از جمله بخش‌های جانبی این همایش استانی است.

رستگاری، با اشاره به فراخوان ارسال مقالات علمی، پژوهشی وترویجی در این همایش، خاطرنشان کرد: ترغیب جوانان به ارزش های دینی، مذهبی وتاریخی، پیوند هرچه بیشتر نسل جوان با سنت های مذهبی و مضامین دینی، شناخت تاثیرات حماسه چاووشی خوانی بر ساختار مناسبات اجتماعی جوامع اسلامی و پیوند مستحکمتر شیعیان با ائمه معصومین از اهداف برگزاری این همایش است.

وی تصریح کرد: این همایش به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهریز، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد و دبیرخانه کانون‌های مساجد برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی هنری کانون‌های مساجد یزد اظهارداشت: سنت چاووشی خوانی هدیه ائمه‌(ع) به نسل‌های مختلف است و ما باید این هدیه را پاس بداریم و با تمام توان برای تدوین و مستند سازی این سنت به صورت ارزنده بکوشیم.


کد مطلب: 15299

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/15299/همایش-استانی-چاووشی-خوانی-ندای-عاشورایی-یزد-برگزار-می-شود

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir