تنها پسران دانش‌آموز سال سوم دبيرستان و پيش دانشگاهی به حج عمره اعزام می‌شوند

خبرگزاری ايسنا , 30 آذر 1389 ساعت 11:50

با توجه به ممنوعیت‌هایی كه كشور عربستان لحاظ كرده است، از سال گذشته اعزام «دختران» دانش‌آموز انجام نمی‌شود و در سال تحصیلی جاری نیز تنها دانش‌آموزان پسر سال سوم دبیرستان و پیش دانشگاهی كه عموما متولدین سال ۷۳‌ـ ۷۲ هستند، اعزام خواهند شد.


جامعه: مدیر عمره و عتبات سازمان دانش‌آموزی كشور از اعزام ۲هزار دانش‌آموز پسر به عمره دانش‌آموزی در سال تحصیلی ۸۹ ـ ۸۸ خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی اكبر صفرپور با اشاره به برنامه‌های سازمان عمره و عتبات دانش‌آموزی كشور، گفت: برای سال تحصیلی جاری ۲ هزار دانش‌آموز پسر از سراسر كشور به مكه مكرمه اعزام خواهند شد.

وی تصریح كرد: با توجه به ممنوعیت‌هایی كه كشور عربستان لحاظ كرده است، از سال گذشته اعزام «دختران» دانش‌آموز انجام نمی‌شود و در سال تحصیلی جاری نیز تنها دانش‌آموزان پسر سال سوم دبیرستان و پیش دانشگاهی كه عموما متولدین سال ۷۳‌ـ ۷۲ هستند، اعزام خواهند شد.

مدیر عمره و عتبات سازمان دانش‌آموزی كشور ادامه داد: بر اساس برنامه‌هایی كه در سازمان عمره دانش‌آموزی صورت گرفته است، ثبت‌نام برای متقاضیان عمره دانش‌آموزی در مدارس از هفته گذشته آغاز شده است.

اعزام دانش‌آموزان نیمه اول اسفند ماه جاری و نیمه اول تیر ماه سال آینده صورت می‌گیرد

وی افزود: با توجه به محدودیت ظرفیت اعزام، اولویت با دانش‌آموزان حافظ و قاری قرآن، فرزندان شاهد، ایثارگر، جانبازان، دانش‌آموزان برگزیده المپیادهای بین‌المللی و كشوری و همچنین اعضای تشكل‌های دانش‌آموزی از جمله اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی، خبرگزاری دانش‌آموزان ایران «پانا» هلال احمر و بسیج است.

صفرپور اظهار كرد: بر اساس برنامه‌های اتخاذ شده در این سازمان، از هر استان بین ۴۶ تا ۶۶ نفر دانش‌آموز پسر انتخاب و به عمره دانش‌آموزی اعزام خواهند شد.

وی در پایان تصریح كرد: اعزام دانش‌آموزان به حج عمره در نیمه اول اسفند ماه جاری و نیمه اول تیر ماه سال آینده انجام خواهد شد.


کد مطلب: 15320

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/15320/تنها-پسران-دانش-آموز-سال-سوم-دبيرستان-پيش-دانشگاهی-حج-عمره-اعزام-می-شوند

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir