دور دوم اعزام دانشگاهيان به سوريه از ۴دی ماه آغاز می‌شود

خبرگزاری ايسنا , 30 آذر 1389 ساعت 12:30

اعزام كاروان‌ها به سوریه، به صورت هفتگی و با پروازهای هوایی از اواخر تیرماه سال جاری آغاز و تا ۲۷ آذر ماه ادامه داشت.


جامعه: مدیركل اداره امور فرهنگی وزارت علوم از آغاز دور دوم اعزام ۶هزار نفر از دانشگاهیان به سوریه از ۴دی ماه خبر داد.

دكتر جلیل دارا در مورد اعزام آخرین گروه دانشگاهیان به سوریه، با بیان اینكه بیست و چهارمین و آخرین گروه دانشگاهیان به سوریه، ۲۷ آذرماه به این كشور اعزام شدند، گفت: اعزام كاروان‌ها به سوریه، به صورت هفتگی و با پروازهای هوایی از اواخر تیرماه سال جاری آغاز و تا ۲۷ آذر ماه ادامه داشت.

وی با اشاره به آغاز مرحله دوم اعزام دانشگاهیان به سوریه از چهار دی ماه، عنوان كرد: ثبت نام و قرعه كشی دور دوم در آبان ماه انجام شد و از بین ۴۰ هزار نفر ثبت نام كننده، بیش از ۶ هزار نفر جهت اعزام به سوریه انتخاب شدند.

دارا با بیان اینكه دور سفر قبلی اعزام به سوریه از یك ایستگاه در تهران بوده است اما دانشگاهیان این دوره از هفت ایستگاه پروازی به سوریه اعزام می‌شوند، اظهاركرد: از چهار دی تا اواخر خردادماه سال آینده اعزام‌ها به سوریه انجام می‌گیرد.

مدیركل اداره امور فرهنگی وزارت علوم با بیان اینكه در این دور از اعزام‌ها، اساتید به سوریه و لبنان و دانشجویان تنها به سوریه اعزام می‌شوند، با اشاره به برنامه‌های ویژه این دوره، تصریح كرد: در دور دوم سفر به سوریه دانشگاهیان از یكی از دانشگاه‌های دمشق و مراكز فرهنگی این شهر بازدید خواهند كرد.

وی در خاتمه با بیان اینكه افراد اعزامی می‌توانند از طریق بانك ملت مبلغ سیصد هزار تومان وام دریافت كنند، تصریح كرد: هدف از اعزام دانشگاهیان به سوریه تقویت فضای معنوی دانشگاهیان و افزایش زمینه‌های همكاری مشترك دانشگاه‌های ایران با كشورهای مسلمان است.


کد مطلب: 15324

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/15324/دور-دوم-اعزام-دانشگاهيان-سوريه-۴دی-ماه-آغاز-می-شود

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir