دبير دومين كنگره «عاشوراپژوهی» مشهد :

47 درصد موقوفات خراسان رضوی برای زنده‌نگه‌داشتن نهضت عاشورا تخصيص داده شده است

1 اسفند 1386 ساعت 16:29

دبير دومين كنگره «عاشوراپژوهی» گفت: 47درصد موقوفات در استان خراسان رضوی، پشتوانه مالی برای زنده‌نگه‌داشتن نهضت عاشورا است.


به گزارش خیمه، دبير دومين كنگره «عاشورا‌پژوهی» مشهد، در نشست خبری اين كنگره گفت: در برگزاری بسياری از مراسم عزاداری ايام محرم و صفر، اداره اوقاف دخيل است.

علی يوسفی با اشاره به برگزاری اولين كنگره عاشورا‌پژوهی در سال گذشته گفت: اولين كنگره عاشورا‌پژوهی با عنوان «امام حسين و مقاومت» برگزار شد و دومين كنگره آن با عنوان «عاشورا، انقلاب و انتظار»، در 30استان كشور به اجرا در آمده است كه در استان‌های تهران و خراسان رضوی، به طور همزمان، پنجم اسفندماه برگزار خواهد شد.

يوسفی در ادامه گفت: با توجه به شاخص‌بودن خراسان رضوی در برگزاری كنگره اول، تا به حال تعدادی مقاله از استان‌های اصفهان، كرمان، كردستان، لرستان، خراسان‌جنوبی، خوزستان و تهران به دبيرخانه اين كنگره در خراسان رضوی رسيده است.

دبير دومين كنگره عاشورا‌پژوهی خاطرنشان كرد: تا كنون 73 مقاله به دبيرخانه كنگره ارسال شده كه در حال حاضر، توسط اساتيد حوزه و دانشگاه تحت بازبينی و بررسی است و مهلت ارسال مقالات نيز تا دوم اسفند‌ماه تمديد شده است.

20 مقاله منتخب از كنگره عاشورا‌پژوهی هر استان، به مرحله كشوری كنگره راه پيدا خواهند كرد و مرحله كشوری، 16 اسفند‌ماه (روز وقف) در تهران برگزار خواهد شد.


کد مطلب: 1534

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/1534/47-درصد-موقوفات-خراسان-رضوی-زنده-نگه-داشتن-نهضت-عاشورا-تخصيص-داده-شده

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir