وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر ضرورت زنده نگه داشتن مرثیه خوانی تاکید کرد

خبرگزاری شبستان , 4 دی 1389 ساعت 11:00

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، واقعه کربلا را مقدمه‌ای برای ظلم ستیزی جامعه اسلامی دانست و گفت: ضرورت زنده نگه داشتن مرثیه خوانی در جوامع اسلامی ضروری است.


فرهنگ-ادب: سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سوم دی ماه در کنگره شعر عاشورایی حنجره‌های سرخ در الیگودرز، گفت: امروز مهم‌ترین رسالت افراد اهل ذوق و شاعران، مرثیه گفتن است.

وی با تاکید بر ضرورت زنده نگه داشتن مرثیه خوانی، افزود: مظلومیت امام حسین(ع) در کربلا، مقدمه‌ای برای ظلم ستیزی جامعه اسلامی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به نمود پیام‌های قیام خونین عاشورا در انقلاب اسلامی ایران، اظهار داشت: ظلم ستیزی، ایستادگی، استقلال و عظمت کشورمان بر همین مبنا استوار است.

حسینی با اشاره به تاریخچه مرثیه و روضه، افزود: برخی تاریخچه روضه خوانی را به کتاب روضه الشهدا منسوب کرده‌اند ولی در واقع این امر دارای تاریخ و پیشینه بیشتری است.

وی با اشاره به مرثیه سرایی پیامبر گرامی اسلام در سوگ حمزه، تصریح کرد: همواره در طول تاریخ اسلام ائمه اطهار‌(ع) علاوه بر مرثیه خوانی دیگران را نیز به این امر تشویق کرده‌اند.

حسینی با بیان اینکه شعر عاشورایی دارای دو بعد، عواطف و احساسات وترسیم صحنه افتخارآمیزی از عزت و سربلندی ائمه اطهار است، بیان داشت: بعد دوم شعر عاشورایی در بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بیشتر مورد توجه قرار گرفت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با بیان اینکه برگزاری این کنگره ملی در الیگودرز توانمندی‌های موجود در لرستان و این شهرستان را مشخص می‌کند، افزود: برگزاری این کنگره در این سطح نشان می‌دهند که در شهرستانی مانند الیگودرز این آمادگی وجود دارد که شعرا حضور یابند و چنین برنامه‌ای برگزار شود.


کد مطلب: 15365

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/15365/وزیر-فرهنگ-ارشاد-اسلامی-ضرورت-زنده-نگه-داشتن-مرثیه-خوانی-تاکید

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir