ساخت ۲۱ در طلا برای حرم امام حسين و امام علی(ع)

4 دی 1389 ساعت 13:02

۲۱ در طلا برای حرم امام حسین و حضرت علی(ع) توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات ساخته می‌شود.


جهان: معاون اجرايی ستاد بازسازی عتبات عاليات از ساخت ۱۳ «در طلا» برای حرم امام حسين(ع) در كربلای معلی و ساخت ۸ درب طلا برای حرم حضرت اميرالمؤمنين(ع) در نجف اشرف توسط ستاد بازسازی عتبات عاليات خبر داد.

عليرضا فداكار  با اشاره به برخی پروژه‌های در دست اجرا توسط ستاد بازسازی عتبات عاليات در كربلای معلی اظهار داشت: ساخت ضريح حبيب‌ بن‌مظاهر و ابراهيم مجاب در كربلای معلی توسط ستاد بازسازی در دست اجراست؛ اين ۲ ضريح در ايران در حال ساخت است.

وي افزود: همچنين ۱۳ در طلاي حرم حضرت اباعبدالله الحسين(ع) در حال ساخت است و در نجف اشرف نيز ۸ در طلاي حرم حضرت اميرالمؤمنين توسط ستاد در حال ساخت است.

معاون اجرايی ستاد بازسازی عتبات عاليات تصریح كرد: قصد ستاد بر اين است كه تمام درهای چوبی حرم امام حسين‌(ع) تعويض و در‌های طلا جايگزين آن شود كه تاكنون ۱۰ در طلا برای حرم امام حسين‌(ع) ساخته شده و ۱۳ در طلا نيز در حال ساخت است همچنين درهای كوچك داخل رواق‌ها به حرم نيز با نقره در حال ساخت است.

فداكار با اشاره به پروژه‌های به اتمام رسيده در كاظمين گفت: گنبد طلای امام جواد‌(ع) و موسی‌ بن جعفر‌(ع) با ۳ گلدسته به اتمام رسيده، سنگ‌كاری صحن حرم كاظمين نيز تمام شده و كاشی معرق و رواق‌های حرم در حال انجام است همچنين سنگ‌كاری داخل حرم امامين كاظمين تاكنون ۲۰ درصد پيشرفت داشته و مسجد صفوی در قسمت بالای سر حرم نيز ۳۰ درصد از عمليات بازسازی و توسعه آن انجام شده است.


کد مطلب: 15375

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/15375/ساخت-۲۱-طلا-حرم-امام-حسين-علی-ع

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir