اختتاميه كنگره شعر عاشورايی كرمان برگزار شد

ایکنا , 7 دی 1389 ساعت 12:16

۱۴۰ اثر در بخش بزرگسال و ۵۳ اثر در بخش كودك و نوجوان در دومين كنگره شعر عاشورايی استان كرمان ارائه شد.


ایران‌زمین: اختتاميه دومين كنگره شعر عاشورايی استان كرمان روز دوشنبه، ششم دی‌ماه در كرمان برگزار شد.

«اسماعيل نجار»، استاندار كرمان روز دوشنبه، ششم دی‌ماه طی سخنانی در اختتاميه دومين كنگره شعر عاشورايی استان كرمان گفت: در هيچ جای دنيا و در هيچ صحنه‌ای نمی‌توان اين اخلاص امام حسين(ع) و ياران ايشان را پيدا كرد.

وی با اشاره به سخنان حضرت زينب كبری(س) مبنی بر اينكه در صحنه كربلا هيچ چيز به جزء زيبايی نديدم، افزود: اين صحنه‌های زيبا را نمی‌توان با قلم، شعر و مطلب بيان كرد.

استاندار كرمان تصريح كرد: در دنيا اتفاقات گوناگونی شكل گرفته و تلاش‌های بسياری تحت عنوان حق‌طلبی و آزادی‌خواهی ايجاد صورت گفته، اما هيچ‌كدام از اين اتفاقات ماندگار نبوده‌اند.

نجار بيان كرد: با بررسی ابعاد عاشورا و نهضت امام حسين(ع) در كربلا متوجه می‌شويم كه تاكنون فقط توانسته‌ايم ذره‌ای از ابعاد نهضت كربلا و عاشورا را بيان و به تصوير بكشيم.

وی اظهار كرد: ما فقط توانسته‌ايم براساس معرفت خويش آنچه در صحنه كربلا را اتفاق افتاد، بيان كنيم.

استاندار كرمان با بيان اينكه در صحنه كربلا در يك طرف حق، مهربانی و مهرورزی و در طرف ديگر باطل، خشونت و نامردی قرار داشت، يادآور شد: چگونه می‌شود در بيان و كلمات، اين عزت و ذلت را بيان كرد.

همچنين حجت‌الاسلام «مهدی عر‌ب‌پور»، مديركل تبليغات اسلامی استان كرمان نيز در اين مراسم با بيان اينكه كنگره شعر عاشورايی برای دومين سال متوالی است، گفت: آثار برگزيدگان اين دوره در كتاب «مشق اشك» چاپ و منتشر شده است.

وی افزود: با توجه به وجود دو هزار و ۲۰۰ هيئت مذهبی در استان می‌طلبيد محتوای برنامه‌های اين هيئت‌ها كامل‌تر شود و مداحان و ذاكران محصول استان در اشعار بيان كرده‌اند.

وی با بيان اينكه استان كرمان شعرای نامی را در ارتباط با مصائب اهل بيت(ع) دارد، افزود: لازم است كه شعرا در ارتباط بامحتوا و حتی نوحه‌ها به كمك هيئت‌ها بيايند.

يادآوری می‌شود، ۱۴۰ اثر در بخش بزرگسال و ۵۳ اثر در بخش كودك و نوجوان در دومين كنگره شعر عاشورايی استان كرمان ارائه شد.


کد مطلب: 15441

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/15441/اختتاميه-كنگره-شعر-عاشورايی-كرمان-برگزار

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir