تاریخ انتشار
شنبه ۱۱ دی ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۲۲
۰
کد مطلب : ۱۵۴۶۹

ارایه‌ خدمات به زايرین عتبات عالیات مطلوب نیست

ارایه‌ خدمات به زايرین عتبات عالیات مطلوب نیست
جامعه: وضعیت اعزام و ارایه‌ خدمات به زايرین عتبات عالیات بهتر شده ولی به نقطه‌ مطلوب نرسیده‌ایم. عراق کشوری است ساختمان و هتل نو و مناسب‌تری ندارد. روزانه ۵ هزار زاير به صورت سازمانی وارد عراق می‌شوند.

امیر عبادی، مدیر حج و زیارت استان قزوين در حاشیه‌ی همایش هم‌اندیشی مدیران حج و زیارت و مدیران عامل شرکت‌های مرکزی منطقه‌ی ۲ عتبات عالیات با بیان مطلب فوق افزود: سازمان حج و زیارت، اداره‌ عتبات عالیات و رسیدگی به امور زايرین را منطقه‌بندی کرده که استان قزوین به همراه استان‌های قم، همدان، کرمان، مرکزی و کاشان در منطقه‌ی ۲ قرار گرفته ما نیز برای مدیریت بهتر کار و رسیدگی بهتر به زايرین هر دو ماه یک بار جلسه‌ای برای بررسی وضعیت زايرین برگزار می‌کنیم که استان قزوین میزبان سومین جلسه‌ مدیران حج و زیارت منطقه‌ی ۲ کشور بود.

وی تصریح کرد: بیشتر مطالب مطرح شده در این جلسات حول محور رضایت‌مندی زايرین از وضعیت اعزام و خدمات‌دهی از استان مبدا تا کشور عراق بوده که خوشبختانه تا حدودی شاهد بهتر شدن اوضاع هستیم ولی به نقطه مطلوب نرسیده‌ایم.

وی اظهار کرد: ما معتقدیم زايران ایرانی برای کشور عراق بسیار مفید هستند ولی این موضوع در ذهن آنها به درستی جانیفتاده آنها نمی‌دانند با عدم اعزام زائران ایران چقدر متضرر می‌شوند.

وی تاکید کرد: نگاه متفاوت طرفین عراقی در مورد زايران ایرانی می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند.

مدیر حج و زیارت استان ادامه داد: عراق کشوری است که هنوز زیر چکمه‌های استکبار است ساختمان و هتل نو و مناسب‌تری ندارد که در اختیار ما بگذارد تا ما نیز بتوانیم سرویس‌دهی بهتری به زائرین داشته باشیم.

امیر عبادی گفت: عمده‌ترین مشکلات مطرح شده از سوی زايرین مشکل ساختمان و هتل است که متاسفانه کهنه و قدیمی هستند از نظر بهداشتی و‌ضعیت مناسبی ندارند و غذاهای باب میل ایرانی نیز طبخ نمی‌کنند. ما چند آشپز ایرانی برای ارتقای کیفیت غذاها به عراق فرستادیم ولی نتوانستیم این کار را وسعت دهیم چون مالکان هتل‌های عراقی تعامل خوبی با ما نداشتند.

وی افزود: در حمل‌ونقل داخل کشور عراق نیز زايرین مشکل دارند؛ اما مهمترین مشکل برخوردهای نامناسب عراقی‌هاست. عوض اینکه ما سر موضوع جنگ تحمیلی از آنها شاکی باشیم آنها برداشت خوبی از ایرانی‌ها ندارند. آنها فراموش کرده‌اند که مردم ما به خاطر اباعبدا... الحسین‌(ع) و سایر ائمه‌ی مدفون در کربلا به عراق می‌روند.

وی در پایان یادآور شد: روزانه ۵ هزار زاير به صورت سازمانی وارد عراق می‌شوند و ما همچنان تلاش خواهیم کرد بهترین شرایط را برای آسایش زايرین خودمان فراهم کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما