اولين جلسه كانون مداحان اراك برگزار شد

ايکنا , 14 دی 1389 ساعت 10:03

مدير‌كل تبليغات اسلامی استان مركزی تاکيد کرد: بايد مداحان استان را شناسائی كنيم و برای آنها پرونده تشكيل دهيم و آموزش‌های لازم را جهت بهتر مداحی كردن آنها برگزار كنيم.


ايران‌زمين: با حضور مدير كل تبليغات اسلامی‌، معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی، رئيس اداره امور فرهنگی، كارشناس تشكل‌های دينی، كارشناس روابط عمومی و پيگيری حوزه مديريت اين اداره‌كل اولين جلسه كانون مداحان شهرستان اراك، ۱۳ دی‌ماه، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌كل تبليغات اسلامی استان مركزی، حجت‌الاسلام والمسلمين «احمد رضائيان» مدير‌كل تبليغات اسلامی استان مركزی در اين جلسه گفت: هدف از ساماندهی مداحان اهل‌بيت(ع) ايجاد اتحاد و انسجام بيشتربين آنها است.

وی افزود: مداحان اهل‌بيت(ع) به عنوان يكی از خادمان ائمه‌معصومين(ع) بايد به خوبی ساماندهی شوند.

رضائيان با اشاره به رسالت انبيا و پيامبران الهی كه برای هدايت بشر فرستاده شده‌اند، اظهار كرد: مشكلات فعلی جامعه اسلامی جزء مشكلاتی است كه در زمان ائمه معصومين(ع) هم وجود داشته است.

وی تصريح كرد: دين مبين اسلام و حفظ آن امانتی است كه از طرف پيامبران الهی و ائمه‌معصومين(ع) به همه رسيده است و بايد آن را به خوبی نگهد‌اری كنيم.

مدير‌كل تبليغات اسلامی استان مركزی در ادامه تصريح كرد: ما بايد جامعه اسلامی را به سوی ائمه‌معصومين(ع) و دين مبين اسلام هدايت و راهنمايی كنيم.

وی بيان كرد: انتخابات دوره دوم كانون مداحان به خوبی در سراسر استان مركزی برای ساماندهی مداحان برگزار شد.

رضائيان در پايان گفت: بايد مداحان استان را شناسائی كنيم و برای آنها پرونده تشكيل دهيم و آموزش‌های لازم را جهت بهتر مداحی كردن آنها برگزار كنيم.

همچنين حجت‌الاسلام والمسلمين «نعمت‌الله سرلكيان» معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره‌كل تبليغات اسلامی استان مركزی، در ادامه اين جلسه گفت: در بين همه هنرهای موجود هنر مداحی از جمله هنرهائی است كه ائمه معصومين هم به آن توجه خاص داشته‌اند.

وی افزود: مقام معظم رهبری درباره مداحان هميشه دو توصيه را تأكيد داشتند، يكی داشتن تشكيلات منسجم برای مداحان و ديگری آموزش مناسب برای فراگيری فنون مداحی.

سرلكيان اظهار كرد: برای مداحان بايد شرايطی توسط كانون مداحان جهت ساماندهی آنها گذاشته شود و بانك اطلاعات مداحان هر چه سريع تر در دسترس كارشناسان مربوطه قرار گيرد.

وی تصريح كرد: برای ساماندهی بايد اول عملكرد فنی مداح را مورد نظر قرارداد تا ساماندهی منسجمی انجام شود.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره‌كل تبليغات اسلامی استان مركزی در ادامه تاکيد كرد: آموزش تخصصی مداحی امری ضروری برای مداحان است كه جهت ساماندهی آموزشی آنها بايد مركز تخصصی آموزش مداحی تأسيس شود.

وی گفت: مداح يكی از اقشار تأثير‌گذار اصلی در جامعه اسلامی محسوب می‌شود كه بايد در مسائل مختلف عرصه فرهنگی و دينی وارد شود.

سرلكيان بيان كرد: دشمن می‌خواهد تحكيم خانواده را در جامعه اسلامی از بين ببرد و برای محكم شدن اين خانواده بايد مداحان اهل بيت(ع)در عرصه‌های مختلف فرهنگی وارد شوند.

وی افزود: كانون مداحان بايد طوری برنامه‌ريزی كنند كه بتوانند ساماندهی خوبی از مداحان اهل بيت(ع)داشته باشند.

سرلكيان گفت: انتخابات كانون مداحان در شهرستان اراك و همزمان در سراسر استان به خوبی برگزار شد و در اراك ۲۰۳ نفر در اين انتخابات شركت و به ۱۸ نفر از كانديدهای مد نظر خود رأی دادند.

همچنين حجت‌الاسلام والمسلمين «اميدرضا مبارك‌آبادی» رئيس اداره امور فرهنگی اداره‌كل تبليغات اسلامی استان مركزی در اين جلسه گزارشی از روند برگزاری انتخابات ارائه كرد و سپس شرح وظايف كانون مداحان را قرائت و به اختصار در اين‌باره توضيحاتی ارائه كرد.


کد مطلب: 15512

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/15512/اولين-جلسه-كانون-مداحان-اراك-برگزار

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir