كربلا در تدارك ميزباني ميليون‌ها زائر در اربعين حسيني

خبرگزاری ايسنا , 19 دی 1389 ساعت 13:47

مقام‌هاي كربلا تلاش‌هاي گسترده‌اي را براي خدمت رساني و استقبال از ميليون‌ها زائر داخلي و خارجي براي شركت در مراسم اربعين امام حسين (ع) آغاز كرده‌اند.


به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، مقام‌های محلی در کربلا اعلام کردند: مقدمات برگزاری مراسم اربعین حسینی آغاز شده است. عادل هاشم موسوی، معاون استاندار کربلا در امور مالی و خدماتی گفت: دولت عراق و مسئولان محلی تلاش‌های گسترده‌ای را برای خدمت رسانی به میلیون‌ها زائر آغاز کرده‌اند.

علی الشمری، مدیر فرودگاه نجف اظهار داشت: فرودگاه نجف تدابیر لازم را برای استقبال از تعداد زیاد زائران که از کشورهای اسلامی و حوزه خلیج (فارس) به کربلا می‌آیند، اتخاذ کرده است.

الشمری گفت: فرودگاه به لحاظ فنی آماده است و تعداد نیرو‌ها برای استقبال از زائران افزایش یافته است. فرودگاه نجف ظرف چند روز آینده شاهد ۳۰۰ پرواز اضافی حامل زائران کشورهای اسلامی و عربی برای برگزاری مراسم اربعین خواهد بود.

یک مقام استانداری واسط نیز به روزنامه عراقی الصباح گفت: واسط پذیرای هزاران زائر از ایران، کشورهای شرق آسیا از طریق گذرگاه مرزی زرباطیه میان ایران و عراق بوده است.

این مسئول گفت: واسط با هماهنگی استان‌های دیگر طرح‌ امنیتی را برای حمایت از زائران خارجی تدارک دیده است.

این مقام افزود: بر اساس توافقنامه امضا شده میان ایران و عراق استان واسط روزانه پذیرای ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ زائر از طریق گذرگاه مرزی زرباطیه است.


کد مطلب: 15546

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/15546/كربلا-تدارك-ميزباني-ميليون-ها-زائر-اربعين-حسيني

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir