تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۰ دی ۱۳۸۹ ساعت ۱۸:۱۲
۰
کد مطلب : ۱۵۵۵۵

آغاز ثبت نام در كاروان‌هاي عمره‌ي استان تهران از جمعه

آغاز ثبت نام در كاروان‌هاي عمره‌ي استان تهران از جمعه
جامعه: اسامي دفاتر زيارتي مجاز براي ثبت نام عمره در استان تهران چهارشنبه (‌٢٢ دي‌ماه) در روزنامه‌هاي كيهان و اطلاعات اعلام مي‌شود.

ثبت نام در كاروان‌هاي عمره به‌صورت اينترنتي و در دفاتر زيارتي اعلام‌شده از ساعت ‌٨ صبح روز جمعه (‌٢٤ دي‌ماه) در استان تهران آغاز مي‌شود.

براساس اعلام اداره‌ي حج و زيارت استان تهران، عمره‌ي امسال از ‌٢٥ بهمن‌ماه آغاز مي‌شود و ششم مردادماه پايان مي‌يابد.

امسال ‌١٥٨هزار و ‌٦٦٩ زائر در قالب يك‌هزار و ‌٢٥٨ گروه‌ از استان تهران به عمره مشرف مي‌شوند. عمليات پرواز اين زائران توسط شركت‌هاي هواپيمايي ايران‌اير، سعودي‌ و ماهان صورت مي‌گيرد و اين پروازها به دو مقصد مدينه و جده انجام مي‌شود.

براساس اعلام اداره‌ي حج و زيارت استان تهران، مدت سفر عمره ‌١٢ روز است.

فهرست كارگزاران و شرايط مشمولان تشرف عمره، علاوه بر اين اطلاعيه، در پايگاه اينترنتي http://tehran.haj.ir قابل دسترس است و واجدان شرايط تشرف مي‌توانند با رعايت دقيق كليه‌ي نكات ذكرشده، برنامه‌ريزي و اقدام كنند.

متن كامل اطلاعيه‌ي سازمان حج و زيارت درباره‌ي نحوه‌ي ثبت نام و تشرف عمره به اين شرح است:

الف) مشمولان تشرف:

‌١ ـ دارندگان اصل اسناد بانك ملي مربوط به ثبت نام‌هاي عمومي كه تا كنون به هر دليل مشرف نشده‌اند.

توضيح: كليه افراد مذكور در بند ‌١ كه طي سال‌هاي قبل به ثبت نام نزد كارگزاران مجاز اقدام كرده و به هر علتي مشرف نشده‌اند و وجوه آن‌ها نزد يكي از شركت‌هاي مجري مجاز از طرف سازمان حج و زيارت يا در بانك مربوطه (بستانكار) بوده است، منوط به اين‌كه قبل از مراجعه به كارگزاران نسبت به اخذ تأييديه از دفتر حج و زيارت و پايدار كردن سند خود اقدام كرده باشند.

‌٢ ـ دارندگان اولويت‌هاي ‌١ تا ‌١٨٠ بانك ملت كه در ثبت نام عمومي سال ‌١٣٨٧ شركت كرده و كارت ثبت نام داراي اعتبار را در اختيار دارند. توجه: وديعه‌گذاران بانك ملت به‌منظور اطلاع‌ از اولويت تشرف خود از طريق پايگاه اينترنتي بانك ملت به نشاني www.bankmellat.ir يا تماس با شماره‌ي تلفن ‌١٥٥٦ (مركز ارتباطات مردمي بانك ملت)، ارسال شماره‌ي ثبت نام خود به مركز پيام بانك ملت به شماره‌ي ‌٣٠٠٠٣٤ (از طريق پيامك) يا مراجعه به يكي از شعب بانك ملت مي‌توانند اقدام كنند.

ب) نحوه‌ي پذيرش و ثبت نام:

الف ـ ذخيره (رزرو) اوليه: در ابتدا متقاضي داراي اولويت با مراجعه به يكي از كارگزاري‌هاي مجاز در سطح استان و با ارائه‌ي مدارك لازم نسبت به انتخاب و ثبت نام اوليه (رزرواسيون) در يكي از گروه‌هاي اعزامي اقدام كرده و برگه‌ي انجام رزرواسيون اوليه را كه حاوي مشخصات گروه پروازي مربوطه همراه نام و نشاني كارگزار عامل (مقصد) و كد پي‌گيري است، دريافت خواهد كرد.

توجه ‌١: هريك از كارگزاران پس از انجام ثبت نام اوليه (رزرواسيون) براي زائر (انفرادي يا گروهي) بايد برگه‌ي انجام رزرواسيون را به زائران تحويل دهند.

توجه ‌٢: هريك از زائران بايد با مطالعه‌ي دقيق مفاد و مندرجات اين برگه در زمان و مهلت مقرر به كارگزار مقصد براي قطعي كردن ثبت نام خود و دريافت برگه‌ي واريز هزينه سفر اقدام كنند.

توجه ‌٣: چنانچه در برگه‌ي مذكور، سند بانك ملي متقاضي توسط سيستم تأييد نشده و مغايرت درج شده باشد، بايد سريعا به يكي از شعب بانك ملي مراجعه و رفع مغايرت كند.

ب ـ ثبت‌نام قطعي: پس از انجام رزرواسيون اوليه لازم است هريك از متقاضيان در مدت زمان تعيين‌شده (در برگه رزرواسيون) با ارائه اصل و رونوشت مدارك مورد نياز و اشاره‌شده، براي انجام ثبت نام قطعي به كارگزار عامل (مقصد) مراجعه و نسبت به دريافت قبض هزينه مابه‌التفاوت سفر و واريز آن در مدت مقرر (‌٧٢ ساعت) اقدام كنند.

ج) زمان پذيرش و ثبت نام:

‌١ ـ ثبت نام مرحله اول هم‌زمان از ساعت ‌٨ صبح (با رعايت نوبت) روز جمعه مورخ ‌٢٤ دي‌ماه آغاز مي‌شود و تا تكميل ظرفيت هريك از كاروان‌ها، حداكثر تا ساعت ‌١٦ روز چهارشنبه ‌٢٩ دي‌ماه ادامه خواهد داشت.

‌٢ ـ ثبت نام همه روزه از ساعت ‌٨ صبح تا ‌١٦ انجام مي‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما