آزادی ایرانیان بازداشت شده در عراق

خبرگزاری مهر , 22 دی 1389 ساعت 17:44

دستور آزادی پنجاه نفر از اتباع ایرانی که به دلیل ورود غیر مجاز به خاک عراق به منظور زیارت عتبات عالیات در بازداشت به سر می‌بردند صادر شد که از این تعداد ۳۰ نفر امروز آزاد شدند.


جامعه: سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق از آزادی ۳۰ نفر از ایرانیانی که به دلیل ورود غیر مجاز به خاک عراق به قصد زیارت عتبات عالیات بازداشت شده بودند، خبر داد.

حسن دانایی فر اظهار داشت: با پیگیری‌های صورت گرفته توسط سفارت و با توجه مقامات عراقی خوشبختانه دستور آزادی پنجاه نفر از اتباع ایرانی که به دلیل ورود غیر مجاز به خاک عراق به منظور زیارت عتبات عالیات در بازداشت به سر می‌بردند صادر شد که از این تعداد ۳۰ نفر امروز آزاد شدند.

وی افزود: این ۳۰ نفر ساعتی قبل از زندان ناصریه به مقصد مرز مهران حرکت کردند و امیدواریم این افراد تا آخر وقت امروز وارد خاک جمهوری اسلامی ایران شوند.

دانایی فر تاکید کرد: ۲۰ نفر دیگر از این افراد نیز ظرف یکی دو روز آینده آزاد خواهند شد.

سفیر ایران در عراق در عین حال هشدار داد که دولت عراق قوانین سفت و سختی برای ورود غیر مجاز به این کشور در نظر گرفته بنابراین اتباع ایرانی به طور جدی از هرگونه ورود غیر مجاز به خاک عراق به منظور زیارت عتبات عالیات خودداری کرده و تنها در قالب کاروانهای قانونی و رسمی اقدام به سفر به عتبات عالیات کنند.

وی همچنین از پیگیری آزادی مابقی ایرانیان زندانی در عراق خبر داد و گفت: امیدواریم همه این افراد با مساعدت دولت عراق آزاد شوند.


کد مطلب: 15567

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/15567/آزادی-ایرانیان-بازداشت-شده-عراق

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir