تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۸۹ ساعت ۱۶:۴۵
۰
کد مطلب : ۱۵۵۹۰

كمبود برق مردم كربلا را كلافه كرد

كمبود برق مردم كربلا را كلافه كرد
جهان: هم اكنون كربلا در آستانه‌ اربعين حسيني(ع) و در حالي كه‌ ميليون‌ها زائر از سراسر جهان به‌ اين استان سفر كرده‌اند، شبانه‌ روز تنها يك ساعت برق دارد.

عراق از زمان جنگ كويت به دليل ويران شدن تاسيسات زيربنايي‌اش در مضيقه كمبود برق بسر مي‌برد و اشغال اين كشور در سال ۲۰۰۳ ميلادي نيز نه‌ تنها نتوانست مشكلات كمبود برق را حل كند بلكه‌ حملات تروريستي كه عليه شبكه‌هاي قديمي و نيروگاه‌هاي فرسوده اين كشور انجام مي‌شد ، مشكل كمبود برق عراق را دو چندان كرد.

* كمبود برق در كربلا فشار زيادي به‌ مردم وارد‌ كرد

بر اساس گزارش‌هاي ، هم اكنون مردم كربلاي معلي در حالي كه‌ خود را براي برگزاري هر چه‌ باشكوه‌ تر مراسم‌هاي عزاداري اربعين حسيني آماده‌ مي‌كنند ، مشكلات كمبود برق در اين استان، فشار زيادي به‌ مردم وارد‌ كرده‌ است.

* مردم كربلا شبانه روز يك ساعت برق دارند

شهروندان عراقي حاضر در استان كربلا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري فارس اعلام كردند كه‌ هم اكنون كربلا در آستانه‌ اربعين حسيني و در حالي كه‌ ميليون‌ها زائر از سراسر جهان به‌ اين استان سفر كرده‌اند ، در شبانه‌ روز تنها يك ساعت برق دارد.

*مصرف بيش از حد عامل اساسي كاهش برق در استان

"علي حطيبي " مسئول اداره‌ برق استان كربلاي معلي در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري فارس ، مصرف بيش از حد مردم را يكي از عامل‌هاي اساسي كمبود و كاهش برق در استان عنوان كرد و گفت: ما در ماهاي گذشته‌ حدود ۸ ساعت در شبانه‌ روز به‌ مردم برق مي‌داديم اما هم اكنون به‌ دليل فصل سرما و استفاده‌ بي رويه‌ مردم از لوازم برقي براي گرم نگه‌ داشتن خانه‌ها با كمبود شديد برق مواجه‌ شده‌ايم.

*قيمت سرسام آور نفت و گاز مردم را به لوازم گرمايشي سوق داد

در مقابل سخنان حطيبي شهروندان عراقي معتقدند قيمت سرسام آور نفت و گاز در اين كشور ، مردم فقير را مجبور به‌ استفاده‌ از انواع لوازم گرمايشي در فصل سرما كرده‌ است.

*خريد برق از ايران

دولت عراق در چند سال گذشته‌ از طرفي با اعطاي مجوز به شركت‌هاي خارجي براي سرمايه گذاري ، تاسيس نيروگاه‌هاي حرارتي و گازي و از طرف ديگر با خريد برق از جمهوري اسلامي ايران و برخي كشورهاي همجوار سعي كرده‌ است اين معضل عراقي‌ها را حل و فصل كند اما تاكنون اين تلاش‌ها بهبودي در وضعيت برق اين كشور ايجاد نكرده‌ است.

هم اكنون نبود امكانات بهداشتي، برق ، هتل‌هاي باكيفيت و رستوران به‌ يكي از عمده‌ترين مشكلات زائران عزادار حسيني در كربلاي معلي تبديل شده‌ است.
مرجع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما