زايران عمره براي تزريق واكسن هاي مننژيت و آنفلوانزا به مراكز هلال احمر مراجعه كنند

خبرگزاری ايرنا , 6 بهمن 1389 ساعت 16:13

به زايراني كه داراي بيمارهاي قلبي، عروقي و تنفسي هستند توصيه جدي مي شود واكسن آنفلوانزا را تزريق كنند.


جامعه: معاون بهداشت و درمان مركز پزشكي حج و زيارت از زايران دوره جديد عمره مفرده خواست براي تزريق واكسن هاي مننژيت و آنفلوانزا به ۱۷ مركز واكسيناسيون جمعيت هلال احمر در استان تهران مراجعه كنند.

«امين رضا طباطبايي» روز چهارشنبه افزود: در شهرستان ها و مراكز استان ها نيز مراكز استاني و شهرستاني جمعيت هلال احمر، پذيراي زايران عمره مفرده براي تزريق واكسن هاي مننژيت و آنفلوانزا هستند.

اين مقام مسئول در مركز پزشكي حج و زيارت با بيان اينكه تزريق واكسن مننژيت براي زايران عمره الزامي و واكسن آنفلوانزا اختياري است، گفت: به زايراني كه داراي بيمارهاي قلبي، عروقي و تنفسي هستند توصيه جدي مي شود واكسن آنفلوانزا را تزريق كنند.

طباطبايي درباره وضعيت پزشكاني كه در دوره جديد عمره، در سرزمين وحي به زايران ايراني خدمات بهداشتي و درماني ارايه مي كنند، افزود: در مجموع حدود ۹۰۰ پزشك و پيراپزشك در دوره جديد عمره براي خدمت رساني به زايران ايراني حضور خواهند داشت كه تا كنون ۲۵۰ پزشك و پيراپزشك انتخاب شده اند و عمليات گزينش و انتخاب پزشكان و پيراپزشكان همچنان ادامه دارد.

معاون بهداشت و درمان مركز پزشكي حج و زيارت با بيان اينكه در هر دوره يك ماهه عمره، ۱۲۰ پزشك و پيراپزشك براي ارايه خدمات بهداشتي و درماني به زايران ايراني به سرزمين وحي اعزام مي شوند، گفت: در انتخاب پزشكان براي همكاري با مركز پزشكي در دوره جديد عمره، اولويت با پزشكان و پيراپزشكاني است كه در عتبات عاليات همكاري داشته اند.

به گفته طباطبايي، پزشكان و پيراپزشكان اين مركز در دوره جديد عمره با استقرار در ۱۶ درمانگاه هلال احمر در شهرهاي مدينه و مكه به زايران ايراني خدمات مي دهند.

۸۰۰ هزار زاير ايراني در دوره جديد عمره كه از اواخر بهمن ماه جاري آغاز مي شود، به سرزمين وحي اعزام مي شوند.


کد مطلب: 15635

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/15635/زايران-عمره-براي-تزريق-واكسن-هاي-مننژيت-آنفلوانزا-مراكز-هلال-احمر-مراجعه-كنند

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir