ابطال گذرنامه حاملان مواد مخدر در سفرهاي زيارتي و سياحتي

خبرگزاری ايسنا , 6 بهمن 1389 ساعت 16:17

حاملان مواد مخدر به سرزمين وحي بالاترين خدشه را به نظام اسلامي وارد مي‌کنند و اين امر دستاويز تبليغات منفي وهابيون عليه نظام اسلامي است و دستگاه قضايي وانتظامي در جهت جلوگيري از اين امر با جديت ايستاده است.


جامعه: رييس کل دادگستري استان کرمان گفت: گذرنامه حاملان مواد مخدر در سفرهاي زيارتي وسياحتي ابطال مي‌شود.

رييس کل دادگستري استان کرمان درجلسه مشترک مسوولان قضايي، شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر و سازمان حج و زيارت استان گفت: به استناد قانون جديد مبارزه با مواد مخدر با کساني که در زمان اعزام به حج و ساير سفرهاي زيارتي وسياحتي به هر ميزان مواد مخدر به همراه داشته باشند، به شدت برخورد و ضمن ممنوع الخروج شدن ، گذر نامه آنها نيز از يک تا پنج سال باطل مي شود.

حجت الاسلام علي توکلي افزود: حاملان مواد مخدر به سرزمين وحي بالاترين خدشه را به نظام اسلامي وارد مي‌کنند و اين امر دستاويز تبليغات منفي وهابيون عليه نظام اسلامي است و دستگاه قضايي وانتظامي در جهت جلوگيري از اين امر با جديت ايستاده است.

وي نقش اطلاع رساني را در اين زمينه مهم واثرگذار دانست و اظهاركرد: همه مسوولان اعم از قضايي، انتظامي و مسوولان کاروان‌هاي زيارتي بايد نسبت به اعمال قانون جديد اقدام كنند تا هيچ زائري نسبت به انجام اين عمل تحريک نشود.

در اين جلسه جانشين دبيرشوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر گفت: با تلاشهاي انجام شده طي دو سال اخيرهيچ مورد کشف مواد و دستگيري زائر کرماني در عربستان نداشته ايم و اين امر باعث خرسندي و خوشحالي است.

سرهنگ ابراهيم شاکري افزود: درسال‌هاي گذشته که پليس عربستان اتباع ايراني را دستگير مي کرد ، ضمن برخورد خشن و مجازاتهاي سنگين، زمينه گسترش تبليغات منفي وهابيون اين کشور در رسانه هاي جهان فراهم مي‌شد.

سرپرست سازمان حج و زيارت استان كرمان نيز گفت: آموزش عوامل کاروانها وزائرين بسيار موثر بوده و سازمان در پي اجراي طرحهاي آموزشي بيشتر وبهتر خواهد بود.

«روح الله پورشعبان» بر اهميت اطلاع رساني فراگير به زائران و عوامل اجرايي کاروانها در جهت آشنايي با قانون جديد مبارزه با مواد مخدر وسياست دستگاههاي مرتبط با سفرهاي خارجي تاکيد کرد.


کد مطلب: 15636

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/15636/ابطال-گذرنامه-حاملان-مواد-مخدر-سفرهاي-زيارتي-سياحتي

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir