تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۱۶:۵۹
۰
کد مطلب : ۱۵۶۷۵

سرویس دهی ماهانه مراکز اقامتی قصرشیرین به ۹۰ هزار زائر ایرانی

سرویس دهی ماهانه مراکز اقامتی قصرشیرین به ۹۰ هزار زائر ایرانی
ایران‌زمین: فرماندار قصرشیرین، از عزیمت ماهانه ۹۰ هزار زائر عتبات عالیات از مرز خسروی به عراق خبر داد و گفت: این تعداد از زائران از خدمات اسکان موقت مراکز اقامتی و هتل های قصرشیرین بهره مند می‌شوند.

 حسین پروین، فرماندار قصرشیرین، ۱۶ بهمن در جلسه بررسی مسائل و مشکلات هتلداران این شهرستان، گفت: هم اکنون ۱۰ مرکز اقامتی و هتل دو و سه ستاره فعال این شهرستان ماهانه کار اسکان ۹۰ هزار زائر ایرانی را به خوبی سامان‌دهی و خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی تصریح کرد: از ابتدای بازگشایی مرز خسروی در ۲۲ خرداد سال ۸۷ تاکنون، یک میلیون و ۷۰۰ هزار زائر از مرز خسروی به عراق عزیمت کرده‌اند که از این میزان یک میلیون و ۵۰۰ هزار زائر ایرانی و ۲۰۰ هزار نفر اتباع خارجی هستند.

پروین، تصریح کرد: روزانه ۳۵ کاروان شامل یک هزار و ۵۰۰ نفر نیز از مرز خسروی عازم عراق و همین تعداد نیز از عراق به داخل کشور وارد می‌شوند که در مجموع روزانه سه هزار نفر زائر از مرز خسروی به داخل و خارج کشور تردد می‌کنند.

وی اظهار داشت: خروج کاروان‌های زائر عتبات عالیات از مرز خسروی از صبح تا ساعت ۱۶ و از ساعت چهار بعد از ظهر نیز ورود کاروان‌ها به داخل کشور انجام می‌شود.

فرماندار قصرشیرین، در ادامه بر پیگیری افزایش قیمت هتل‌ها به نرخ کارشناسی، برگزاری دوره‌های هتلداری ویژه مدیران هتل ها و مراکز اقامتی، نظافت درب هتل‌ها، نظارت بر فعالیت هتل‌های قصرشیرین توسط شبکه بهداشت، میراث فرهنگی و تعزیرات و بازرگانی تاکید کرد.

وی با بیان اینکه پایانه بین‌المللی خسروی، روزانه ظرفیت ورود و خروج ۱۰ هزار زائر و مسافر را دارد، اعلام کرد: مراکز و اماکن اقامتی شهرستان قصرشیرین آماده پذیرایی از زائران است.

گفتنی است، شهرستان قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه، با بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق و جمعیت ۲۵ هزار نفر نزدیکترین نقطه از کشورمان به کربلای معلی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما